Мета: дослідити з учнями значення казки в житті людини; формувати вміння самостійно працювати з текстом; удосконалювати навички мовчазного свідомого читання; розвивати пам’ять, уміння усно переказувати прочитане, аналізувати свою роботу; збагачувати словниковий запас учнів; викликати бажання співпрацювати, учити знаходити спільну мову з іншими, спонукати до взаємодопомоги. Обладнання: кольорові квадрати з номерами, конверти з ілюстраціями до казок, картки з текстом частин казки, картки самоконтролю та картки самооцінування. ХІД УРОКУ І. Організація класу
Ви, будь ласка, усміхніться, Усміхніться, не баріться, Бо нема нічого краще, Ніж усміхнене лице… ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- Пісенька – віршик належать казковому герою Веснянці з повісті – казки В. Нестайка. Як називається ця повість – казка? ( "У країні сонячних зайчиків", уривок цієї казки, який вивчали, - "В палаці чарівних казок" .) Веснянка запрошує вас до співпраці. Прочитайте тему уроку. - Як ви гадаєте, про що ми говоритимемо? - Чому не треба поспішати розлучатися з казкою? Спробуємо довести це в процесі роботи на уроці. ІІІ. Організація роботи в групах.
Об’єднання у "домашні" та робочі групи, розподіл завдань. "Домашні" групи – це групи, в яких діти працюють протягом заняття, виконують основне завдання уроку. Основне завдання даного уроку – скласти казку з частин. У робочих групах передбачена короткочасна підготовча робота до виконання завдання в "домашній" групі. На цьому уроці в робочій групі діти повинні прочитати частину казки і підготуватися до її переказу. Повторення правил роботи в групі. Уважно читати ( слухати) завдання. Працювати так, щоб не заважати іншим. Вислуховувати думки кожного члена групи. Виконувати роботу у визначений час. Давати можливість презентувати дослідження усім членам групи. Дотримуватись правила "піднятої руки". ІV. Актуалізація опорних знань учнів.
Виконання завдання в "домашніх" групах. "Домашні" групи отримують конверти з ілюстраціями до казок. Учні мають визначити, з якої казки герой, речі якого зображені на малюнку, хто автор казки.. У конвертах – ілюстрації до таких казок: "Кіт у чоботях", (Шарль Перро), "Золотий ключик, або Пригоди Буратіно" (Олексій Толстой); "Попелюшка" (Шарль Перро); "Для чого людині серце" (Анатолій Дімаров); "Про що розповіли незабудки" (ІгорКалинець). - У казковому місті є літературний музей, а в ньому – зала казок. Назвіть казки та їх авторів за окремими експонатами. - До якої групи казок належать названі вами твори? Постановка проблемного питання: "Навіщо люди вигадують казки?" - Які ще літературні казки ви читали? Назвіть ці казки та їх авторів. - Ми з вами читали різні казки – і народні, і літературні. У кожного народу їх дуже багато. Батьки читають, розповідають казки своїм дітям; діти виростають і читають або переказують казки вже своїм дітям. Так від покоління до покоління казка стає вічною. Поміркуйте, навіщо люди вигадують казки . (Думки дітей). - Повернемося до цього питання наприкінці уроку, коли опрацюємо українську народну казку "Казка про Казку". V. Робота над українською народною казкою "Казка про Казку".