МЕНЮ САЙТА

КАТЕГОРІЇ РОЗДІЛУ
Хліб, як сонечко ясне [1]
Кривенька качечка [1]
У світі казки чарівно [2]
Мудрим ніхто не вродився, а навчився [1]
Не поспішайте розлучатися з казкою [2]
Хочеш бути щасливим - не будь лінивим [0]
Скільки цікавого відкривається тому, хто вміє спостерігати, придивлятись [1]
Ліс і струмочок [1]
Образи української природи в поезії Тараса Шевченка [1]
Друзі пізнаються в біді [1]
Цей дивовижний пташиний світ [1]
Гвардії Савочка [1]
Зустріч з поетом [1]
урок читання 3 клас на тему Тарас Шевченко – України син [1]
Інтегровані уроки читання Дороге яєчко на Великдень [1]
Без трудів не їстимеш пирогів [1]
Осінні розваги [1]
Казки українських письменників Зайчаткова казочка [1]
Біблійна легенда Вавилонська вежа [1]
Слава хлібу [1]

meta.ua

banner.ua


Головна » Статті » РОЗРОБКИ УРОКІВ З ЧИТАННЯ » У світі казки чарівно


В гостях у казки
В гостях у казки
Урок позакласного читання у 2 класі

Тема: В гостях у казки.

Мета: підтримувати інтерес дітей до казки, закріплювати вміння розрізняти народну й авторську казки, викликати бажання творити добро, пробуджувати бажання читати казки самостійно, розвивати пам'ять, спостережливість; виховувати бережливе ставлення до будь – якої книжки.

Обладнання: виставка книжок «Казки мого дитинства», ілюстрації до казок, портрети казкарів, картки з текстами для проведення І та  VІІІ турів змагання, настільна  гра – вікторина «Цей прекрасний і чарівний світ казок»

 На дошці запис: Що за диво ці казки...

  Олександр Пушкін

(Уроку передує підготовча робота)

1. Колектив дітей заздалегідь обєднано у дві команди.

2. Школярі самостійно або за допомогою учителя добирають назви й девізи команд.

3. На уроці праці діти виготовляють маски звірів, елементи костюмів казкових «героїв».

4. На урок запрошені гості – члени журі.

5. За проханням учителя хлопець – старшокласник розучує роль Листоноші.

6. Батьки купують книжки, якими в кінці уроку нагороджується команда переможців.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Перевірка готовності дітей до уроку.

 Діти сидять за партами, що розташовані у класній кімнаті квадратом. На дошці (по всій класній кімнаті) прикріплені ілюстрації до казок, малюнки із зображенням казкових героїв.

2. Привітання.

Учитель: Доброго ранку, діти! Я рада бачити ваші усмішки. Думаю, що сьогоднішній день принесе нам радість, успіх. Яким ви уявляєте наш урок?

ІІ. Актуалізація опрних знань.

Учитель: Подивіться навколо. Що незвичайного ви помітили? (Кабінет прикрашено ілюстраціями до казок, малюнками із зображенням казкових героїв, є виставка цікавих книжок, портрети казкарів).

ІІІ. Ознайомлення з темою та завданнями уроку.

Учитель: Яка тема нашого уроку? (Казки). Насправді, ми звикли шукати  «скарби», подорожувати за картою, мандрувати в минуле, а сьогодні до нас в гості завітали казки. Це казки, що ми вивчали на уроках, які вам читали вдома, екранізацію яких ви дивилися по телевізору, казки авторські та народні. Пригадайте, будь ласка, в чому різниця між авторською та народною казкою? (У сиву давнину, коли люди не вміли писати, улюблені казки передавалися з покоління в покоління «з уст у вуста». Тому автором цих казок вважають народ, а казки називають народними. Авторська ж казка має певного автора – письменника-казкаря). Наведіть приклади народних казок. Кого з казкарів ви знаєте?

Казка супроводжує людину все життя. І скільки б нам не було років, ми з задоволенням слухаємо, розказуємо казки, віримо в них. Зверніть увагу на цей запис (учитель читає слова О. Пушкіна): Що за диво ці казки...Як ви розумієте його?

Справді казка – це диво. Вона дає нам привід для роздумів, повчає, приносить багато радості.

Сьогодні весь наш урок складатиметься із завдань – запитань. Тому заняття назвемо...(вікториною). Заздалегідь ви обєднались в дві команди (вчитель називає команди, діти встають)

«Казкознавці», ваш девіз!

Учні хором .Ми казки всі знаємо,

Завжди перемагаємо.

Учитель. «Казколюби», ваш девіз!

Учні хором. Любимо усі казки,

 Змагатимемось залюбки!

(Школярі сідають. Учитель представляє журі)

Учитель. Журі оцінюватиме правильність(за правильну відповідь команда одержує 1 бал), швидкість відповідей, авторську майстерність, взаємоповагу, дисципліну.

ІV. Проведення вікторини.

Тур І. «Ти мен езнаєш?»

Учитель. Бачу, всі казкові персонажі присутні сьогодні на уроці. (Стукіт у двері. Заходить старшокласник, одягнений Листоношею, який приніс телеграми. Вчитель читає, а потім здивовано.) Оце так, здається, не всі «герої» завітали до нас. Переді мною телеграми – вибачення, але без підписів. Здогадайтеся. Хто надіслав нам телеграми.

Учитель читає тексти телеграм, що написані на картках. Це, наприклад. Такі телеграми:

«Вирушаю на весілля до Дюймовочки». (Ластівка з казки Г.К.Андерсена «Дюймовочка»).

               «Хворію від переїдання: з’їв семеро козенят».(Вовк із казки братів Грімм «Вовк та семеро козенят»

«Соромлюся своєї гидкої зовнішності».(Гидке каченя з однойменної казки Г.К.Андерсена)

                                     «Поспішаю до лісу. Мачуха наказала принести підсніжники.»(Падчерка з казки С.Маршака «Дванадцять місяців»

                 «Йду визволяти братів і сестру з полону».(Котигорошко з однойменної української народної казки».

              Треба закінчити в’язати сорочки з кропиви для братів».(Еліза з казки Г.К.Андерсена «Дикі лебеді»

Тур ІІ. «Хто ми і звідки?»

Учитель. Які казки вважають найдавнішими? (Казки про тварин.)

(На дошці розташовані малюнки Ведмедя, Вовка, Зайця, Лисиці, Півника, Собаки.)

Учитель. Роздивіться малюнки й пригадайте, в яких казках живуть ці герої, як їх там називають?

Тур ІІІ. « Кому належать ці речі?»

Учитель. Крім казкових героїв, у казках  обов′язково «живуть» і чарівні речі. Вони супроводжують їх, а деякі наділені даром розуміти свого хазяїна або навіть говорити з ним. Подивіться на малюнки . Пригадайте, кому належать ці речі? З якої казки їх хазяїн? Хто автор казки?

(Учитель надає слово журі. Журі оголошує результати змагання за попередні тури, а також остаточну кількість балів)

Тур ІV « Чия це пісенька?»

Учитель: Казкові герої вміють співати. Послухайте запис пісеньок-промовлянок і скажіть, хто це співає, з якої він казки?

 Звучить запис пісеньок-промовлянок. Можна використати такі пісеньки: Колобка, Кози-дерези, Івасика-Телесика з однойменних українських народних казок, Півника з української народної казки «Котик та Півник», мами Кози з казки братів Грімм «Вовк та семеро козенят», Вінні-Пуха з повісті казки Алана Мілна « Вінні-Пух та його друзі».

  Тур V «Казкарі».

Учитель. Назвіть імена та прізвища казкарів. За можливостію покажіть їх портрети.

1.Хто взув кота у чоботи? (Шарль Перро)

2.Хто придумав зеркальце, що говорить? (Олександер Пушкін)

3.Дякуючи кому, Айболить вилікував звірів? (Корнею Чуковському)

4.Хто побудував теремок? (Російський народ у своїй казці)

5.Хто створив рецепт юшки із зуба борони? (Український народ у своїй казці).

6.Хто наділив звірів музичним слухом? ( Брати Грімм)

7.Хто зібрав дерев'яних ляльок у театрі? (Олексій Толстой)

Учитель надає слово журі. Журі оцінює ІV та V тури змагання та оголошує остаточну кількість балів.

Тур VІ. « Інсценівка».

На столі вчителя -  картки, на яких написано назви, наприклад, таких казок: «Колобок», «Колосок», «Курочка Ряба», «Ріпка», «Рукавичка». Вчитель запрошує капітанів команд підійти до столу й узяти картку. Капітан команди бере картку та оголошує, яку казку інсценує його команда. На підготовку до інсценівки (вибір « героїв») дітям відводиться 5 хвилин. У цей час учитель проводить

Тур VІІ. « Розкажи уривок казки» зі школярами, що не беруть участь в інсценівці.

Тур VІІ. «Розкажи уривок казки».

Учитель: Роздивіться запропоновані ілюстрації до казок. Пригадайте назву казки, її автора, перекажіть уривок, зображений на ілюстрації.

Учитель добирає ілюстрації до казок на свій розсуд.

Тур VІІІ «Загадковий».

Учитель: А зараз чарівні речі з казок будуть вам загадувати загадки. Впізнайте назву казву казки, її автори та скажіть, хто з чарівних речей розповідає.

Учитель зачитує з карток, наприклад. Такі розповіді:

Розповідь 1. Оце так хвіст у цієї Мишки!Не зрівняти його ані з кулаком Дідуся, ні з кулаком Бабусі. І треба ж було цій Мишці вибігти у найнеслушніший момент. Зараз би усі дивувалися з мене. Лежало б я на видноті. (Яйце з російської народної казки! Курочка ряба»).

Розповідь 2. Мені приємно знаходитися на голівці цієї Дівчинки, разом з нею подорожувати лісом, навідуватися до Бабусі. Але моя хазяйка занадто довірлива. Тому з нею трапляються різні негаразди. (Червона Шапочка з однойменної казки Ш. Перро).

Розповідь 3. Безперечно, я б не хотів її підводити. Я б міг відстати, вся ця історія закінчилася б там, на балу. Але я не маю права ні поспішати, ні відставати. (Годинник з казки Ш.Перро «Попелюшка або Кришталевий черевичок»).

Розповідь 4. Для мене дуже шкідливо стільки часу знаходитися  у воді. Дякую цьому допитливому й неслухняному хлопчикові. Якби не він і не черепаха, скільки б це довелося мені лежати на дні?(Золотий ключик з казки О.Толстого «Золотий ключик або Пригоди Буратіно»

V. Підсумки уроку.

1. Заключне слово журі. Оголошення остаточного результату.

2. Нагородження команди переможців.

3. Настільна гра – вікторина «Цей прекрасний і чарівний світ казок»

VІ. Домашнє завдання.

Намалювати улюбленого казкового персонажа.

Назвати казку та її автора.



Категорія: У світі казки чарівно | Додав: LuDaF (06.06.2012) | Автор: В гостях у казки E
Переглядів: 5782 | Рейтинг: 0.0/0
Планета

medianet

СТАТИСТИКА
Гість

Время:07:38


Гость, мы рады вас видеть.
Пожалуйста
Зарегистрируйтесь.
Или
Войдите под своим логином!

Вход

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


ОПЛАЧЕНА РЕКЛАМА

directadvert.ru

Метрика
Яндекс.Метрика