Урок навколишнього світу в 2 класі « Тварини - живі істоти »
Цілі і завдання уроку :
уточнити знання учнів про основні якості тварин; повторити чотири царства природи;
* Вправлятися в відгадуванні загадок;
підвищити
інтерес до вивчення предмета за допомогою застосування додаткового
матеріалу і використання на уроці информационнокоммуникационных
технологій.
Новости на сайте:
Персонализированные один-на-один обучения. Уроки, занятия английским по скайпy в соответствии со своими потребностями. Вы только начинаете изучать английский язык или на продвинутом уровне хотите усовершенствовать свои навыки мы вам в этом поможем. Уроки могут сосредоточиться на: бизнес-английский, грамматика, разговорная речь, произношение, аудирование, или словарь. Посетив наш портал вы получите подробную информацию о курсах.
Хід уроку:
Організаційний момент.
II . Перевірка домашнього завдання.
Доцільно перевірити д / з з допомогою дидактичної гри «Царства природи». Четверо
ведучих отримують вивіски - « гриби », « бактерії », « рослини »,
«тварини » - і розходяться в різні сторони кабінету. Інші
діти отримують малюнки або картки з назвою представників різних царств
(наприклад, змія, тигр, підосичники, ромашка, береза, галка і
т.п.). За
командою вчителя кожен учень повинен в перебігу декількох секунд ( час
встановлює вчитель у відповідності з можливостями дітей) знайти своє
царство.
Нова тема.
- Хлопці, давайте згадаємо, за якими ознаками ми називаємо тварин живими істотами? (Дихають, пересуваються, харчуються, будують житло, виховують потомство)
- Добре, це ми з вами вчили в 1 класі. А сьогодні на уроці ми уточнимо знання про деякі якостях тварин.
-
Перше якість: « Тварини пересуваються по -різному » ( 1 слайд ) Одні
тварини повзають, як, наприклад, (діти відгадують загадку )
В'ється мотузка На кінці головка. ( Змія )
Кого ще можете назвати? Інші тварини плавають, наприклад,
У батьків і діток
Весь одяг з монеток. ( Риби).
Хто ще вміє плавати? Треті літають, як
Ворушилися у квітки Всі чотири пелюстки.
Я зірвати його хотів - Він спурхнув і полетів. ( Метелик ).
Кого знаєте, з тих, хто літає? Четверті ходять і бігають, наприклад,
З господарем дружить,
Будинок стереже,
Живе під ганком,
Хвіст колечком. ( Собака ).
Хто з тварин теж вміє ходити і бігати? П'яті лазять, як
На ліанах я качаюсь І бананів об'їдаюся. ( Мавпа )
Назвіть, хто ще вміє лазити? Наступні стрибають, наприклад,
Зелена я, як трава,
Моя пісенька : « Ква -ква ! » (Жаба ).
Кого ще можете назвати? Як можуть пересуватися тварини?
- Тепер давайте з'ясуємо , як же харчуються тварини? ( 2 слайд ) Вони можуть бути травоїдними. Як ви думаєте, чим вони харчуються? Правильно вони харчуються тільки рослинною їжею: плодами, травою, листям і т.д. Як, наприклад,
Звір великий йде кудись,
Нагорі роги лопатою.
З ним жартувати не думай, кинь !
Тому що це ... (лось ).
Хто ще у нас відноситься до травоїдним тваринам? Можуть бути тварини хижими. Хто знає, чим харчуються хижаки? Правильно, вони добувають їжу, ловлячи і вбиваючи інших тварин. У тварин - хижаків прекрасно розвинені слух і зір. Багато з них можуть швидко рухатися. У більшості є гострі кігті і зуби. До них відноситься, наприклад,
Сірувато, зубовато,
По полю нишпорить,
Телят, ягнят шукає. (Вовк ).
Хто ще у нас відноситься до хижою твариною? Бувають тварини зернояднимі. Чим , по-вашому, думку вони харчуються? Це тварини, які харчуються зерновими культурами: пшеницею, житом і т.д. Зерноядние є, наприклад,
Він коричневий звірятко.
У нірці під землею живе.
За щокою зерно несе І в комору собі кладе. ( Хом'як ).
Хто ще у нас відноситься до зерноядние твариною? Але бувають і всеїдні тварини. Як ви думаєте, чому їх так називають? Тому що вони харчуються і рослинами і тваринами. Вибір їжі у них більше, ніж у інших тварин, і залежно від пори року вони їдять те , що вдається знайти. Як, наприклад,
Господар лісової Прокидається навесні,
А взимку, під хуртовинну виття,
Спить в хатинці сніговий. (Ведмідь ).
Хто ще у нас відноситься до всеїдних тварин? Як можуть харчуватися тварини?
«Цей дивовижний світ ».
У тварин є одна цікава частина тіла , яка називається ХВІСТ . ( 3 слайд ) . Як ви думаєте, хвіст потрібен тваринам для краси або він чомусь допомагає їм? Ось зараз ми і з'ясуємо з вами, чи потрібні тваринам хвости? Відкрийте підручник на сторінці 96 і прочитайте статтю з рубрики «Цей дивовижний світ ». А тепер дайте відповідь мені на запитання : навіщо потрібен хвіст корові? ( 3 слайд ) . Навіщо потрібен хвіст лисиці? ( 4 слайд ) . Навіщо потрібен хвіст птахам? ( 5 слайд ) . Навіщо потрібен хвіст тушканчика? ( 6 слайд ) . Навіщо потрібен хвіст оленям? ( 7 слайд ) . Навіщо потрібен хвіст ящірці - круглоголовки? ( 8 слайд ). Що вміє робити зі своїм хвостом тільки ящірка?
Самостійна робота на закріплення нового матеріалу.
Сьогодні на уроці ми з вами дізналися багато цікавого з життя тварин. І зараз, ми зможемо перевірити, що саме ви зрозуміли і запам'ятали. (
Учні розсаджуються за комп'ютери і виконують с / р . У разі
недостатньої кількості комп'ютерів в класі ( більше 1 особи за машиною),
с / p виконується по черзі , за варіантами: одна частина учнів виконує
завдання «Хто як харчується » на комп'ютері, інша - «Хто як пересувається » - на запропонованих бланках )
Самостійна робота.
«Хто як харчується » (на комп'ютері ).
Обери травоїдна тварина: дятел, щур, акула, ведмідь, корова. (
Якщо дитина вибирає правильно, то переходить до наступного етапу
виконання с / p ; якщо помиляється, то повертається назад). Обери зерноядние тварина: дятел, хом'як, акула, лев, жираф. Обери хижа тварина : метелик, оса, миша, тигр, мавпа. Обери всеїдна тварина : метелик, лисиця, акула, ведмідь, каченя.
Успішно дійшовши до фінішу, учень отримує заохочення у вигляді позначки.
«Хто як пересувається » ( на бланках ).
Обери і запиши тварина, яка лазить : акула, рись, корова, мавпа. Обери і запиши тварина, яка літає : дятел, хом'як, акула, лев, метелик . Обери і запиши тварина, яка бігає, ходить : метелик, лисиця, тигр, окунь. Обери і запиши тварина, яка повзає : змія, акула, ведмідь, черв'як, каченя . Обери і запиши тварина, яка стрибає : щука, кенгуру, горобець Ж. жаба . Обери і запиши тварина, яка плаває : жираф, кішка, кит, ворона, карась.
Підсумок уроку.
З якими якостями тварин ми сьогодні знайомилися на уроці? Що цікавого ви запам'ятали з життя тварин? Яка частина самостійної роботи сподобалася найбільше: з застосуванням комп'ютера або на бланках?