МЕНЮ САЙТА

КАТЕГОРІЇ РОЗДІЛУ
Допомога класному керівнику [95]

meta.ua

banner.ua


Головна » Статті » Допомога класному керівнику » Допомога класному керівнику


Значення роботи класного керівника в системі роботи виховної діяльності школи.

Значення роботи класного керівника в системі роботи виховної діяльності школи.

      Виховання – багатогранний і складний процес, значення якого неможливо переоцінити. Він передбачає формування у дитини єдиної системи цінностей і соціальних компетенцій . А це і ставлення до себе і своїх батьків, відношення до природи, суспільства, своєї країни тощо.
Метою виховної роботи школи є виховання громадянина України – носія цінностей та загальнолюдських надбань.
Виховна система школи передбачає реалізацію наступних завдань:

Формування в учнів правової свідомості, виховання громадської відповідальності, культури поведінки та свідомої дисципліни.
Виховання відповідального ставлення до навчання та до праці, розширення політехнічного кругозору й підготовка до свідомого вибору професії.
Фізичне удосконалення, зміцнення здоров’я й формування в учнів санітарно-гігієнічної культури.
Формування в учнів естетичної культури, розвиток умінь створювати прекрасне навколо себе, розвиток художніх здібностей і талантів дітей.
Виховання в учнів політичної свідомості, розвиток суспільної активності, формування основ громадянського світогляду.

Для реалізації цих завдань у школі розроблений план виховної роботи навчального закладу та окремі плани класних керівників. Ці плани охоплюють всі напрямки виховання: патріотичне, правове, моральне, художньо-естетичне, трудове, фізичне, екологічне, превентивне та включають у себе календарні, традиційні шкільні свята, заходи, конкурси, міські заходи щодо втілення національної програми «Діти України», «Комплексної програми профілактики злочинності і бездоглядності», «Програми профілактики ВІЛ-інфекції», «Національної програми виховання учнів 1-11 класів», заходи щодо зміцнення моральності та утвердження здорового способу життя та ін.
Формами організації виховної діяльності в школі є:

Трудові десанти по озелененню класних кімнат, приміщення та території школи.
Екскурсії на підприємства міста, до місцевого краєзнавчого музею, містами України.

Традиційні українські свята, уроки мужності, тематичні виставки, вахти пам’яті, допомога ветеранам ВВВ та їх вдовам.
Бібліотечні дні, літературні конференції, інтелектуальні конкурси.
Учнівське самоврядування, діяльність дитячої незалежної організації «МОС» (Ми Одна Сім’я).

Бесіди, лекції, робота школи «Ввічливих малят»; корекційно-виховні заходи.
Робота педагогічного консультпункту для батьків та учнів, корекційна робота психолога та соціального педагога з учнями.
Співпраця із громадськими організаціями; правові лекторії і вікторини.
Виставки робіт учнів, концерти художньої самодіяльності, художні конкурси, шкільні традиційні свята.
Спортивні змагання, спартакіади з футболу та баскетболу, походи в довкілля, дні здоров’я, шкільні туристичні змагання. 

     Кожен класний керівник складає план орієнтовний, так як кожен  кожен класний керівник планує свою роботу з урахуванням конкретних умов виховання, але враховуючи всі основні шкільні заходи.

     Структура плану повинна бути рухливою. Поточні події та зміни в житті класу нерідко вимагають внесення в план корективів з урахуванням нових завдань, нових умов виховання. Не можна заздалегідь передбачити всі події, що можуть статися в нашій країні, зміни, які відбудуться в класному колективі, у поведінці окремих учнів. Тому в плані виховної роботи класного керівника можливі й припустимі доповнення й уточнення. Треба прагнути до того, щоб план не сковував ініціативу, а давав змогу творчо підійти до організації виховної роботи в класі.

      Слід мати на увазі, що виховання – це процес динамічний. Не завжди можна передбачити, в якому напрямі він розвиватиметься і який вплив справить на учнів. Тому в план можна вносити корективи, доповнення. Класному керівникові нерідко дозволяється імпровізувати. Про те загальний напрям і систему виховної роботи можна і треба передбачати. План класного керівника дуже індивідуальний. Він, як правило, відображає педагогічне кредо кожного вихователя, стиль його роботи, його майстерності.

    План класного керівника не самоціль, а засіб підвищення якості його виховної роботи. Тому форма його повинна бути гнучкою, рухливою, такою, що враховує конкретні умови організації виховної роботи в класі. Не слід захоплюватись громіздким планом з великою кількістю розділів. Треба включати до плану лише ті заходи, які висуває життя і які можна успішно виконати. Зрозуміло, вони повинні бути не випадковими, а органічними ланками в системі виховної роботи.

  

      У шкільній практиці плани класних керівників складають по різному і мають різну структуру. Це цілком виправдано, бо умови роботи в різних класах неоднакові.

      Неабияке значення має педагогічна підготовка, досвід та індивідуальні особливості класного керівника. Початкуючий класний керівник складає, як правило, розгорнутий план, а досвідчений педагог може обмежитися стислим. Проте в усіх випадках і в усіх класних керівників план виховної роботи повинен відображати основний зміст і напрям їхньої виховної діяльності, перспективи розвитку класного колективу.

       Іноді класні керівники виділяють у плані окремий розділ, де передбачається вивчення учнів. Проте, здебільшого це відбувається в процесі повсякденної виховної діяльності. Лише тоді, коли класний керівник має намір протягом тривалого часу вивчати учнів.


Дякую за перегляд.



Категорія: Допомога класному керівнику | Додав: LuDaF (19.02.2012)
Переглядів: 3221 | Рейтинг: 3.5/2
Планета

medianet

СТАТИСТИКА
Гість

Время:16:51


Гость, мы рады вас видеть.
Пожалуйста
Зарегистрируйтесь.
Или
Войдите под своим логином!

Вход

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


ОПЛАЧЕНА РЕКЛАМА

directadvert.ru

Метрика
Яндекс.Метрика