Зустріч з поетом
Урок позакласного читання, 2 клас
Мета: Познайомити учнів з дитячим поетом В.Н. Шаройко, з його життєвим та творчим шляхом. Розвивати вміння працювати в парах, викликати читацький інтерес.
Обладнання: дитячі книги В. Шаройко « Про тваринок та птахів ». Літопис – ХХ, 2011,Кмітливі діти, літопис – хх, 2010, картки, демонстраційні таблиці, декораційні маски, картки
Хід уроку
І. Психологічна підготовка « Давайте привітаємось» Давайте привітаємось, Давайте усміхнемось, Давайте в очки глянемо, І нам тепліше стане.
ІІ. Повідомлення теми. Мотивація навчальної діяльності учнів. ІІІ. Створення учнівських груп: 1. Пропонується учням вибрати картку з одним кольором і сісти за стіл з табличкою відповідного кольору.На картках наруковані слова для складання прислів’їв
2. Пропонується одному представнику з групи вибрати табличку для назви групи: «Читайлики», «Чомучки», «Пізнайки».
3. Повторення правил роботи в групах
ІІІ. Ознайомлення з планом роботи на уроці через мовну розминку ( чистомовки ). Читання з дошки (фронтальна робота) Ах, ах, ах, – попрацюєм в ……..(парах). В’я, в’я, в’я – складем і прочитаєм ……..(прислів’я). Йко, йко, йко – зустріч з поетом …….(Шаройко) Ація, ація, ація – буде в нас………..(інсценізація) Ща, ща, ща – розпочнемо роботу з……(асоціативного куща)
ІV. Робота над виконанням завдань уроку. Учні в групах вибирають своє рішення і дають відповідь на дошці
1.Асоціативний кущ. Групам запропоновані картки зі словами: бібліотека, знання, буквар, дошка, конкурс, Данилко, сонечко, крапка, читанка, навчання, поет, клас.
1. Читання 2. Складання прислів’їв
1. Читання - найкраще навчання.
2. Будинок без книги - що день без сонця.
3. Хто багато читає - той багато знає.
4. Читання - віконце у великий світ.
5. З книгою подружишся, розуму наберешся.
6. Книга - твій друг, без неї, як без рук.
Зустріч (бесіда) з поетом
Як пишуться вірші. 1. Короткий огляд – знайомство з книжками В. Шаройка «Про тваринок і птахів » - 26 книжка поета ,«Кмітливі діти». (ключові слова: автор, обкладинка, зміст, короткі відомості про автора ). 2.Запитання дітей поету. 3. Інсценізація віршів. Кожній групі завдання - імпровізація: підготувати інсценізацію вірша з використанням декорацій (вірші в книжці В.Шаройка «Про тваринок та птахів» « Художниця » « Про курочку та півника » « Зайчик » 2.Кращий читач загадок на с. 22-23 « Про тваринок і птахів» ( Група готує кращого читача )
Y. Підсумок уроку 1. Рефлексія ( опора на Чистомовку). Що сподобалося на уроці? 2.Складання сенкану В кожній групі опорна таблиця: групове складання сенкану.
Сенкан – вислів, що складається з п’яти рядків: 1.Слово – тема ( іменник ) 2. Два прикметники ( означення теми) 3.Три слова – дієслова, що визначають дію, пов’язану з темою 4.Фраза з чотирьох слів ( розуміння теми або ставлення до неї ) 5.Слово – висновок( синонім до теми )