Тема. Наша Батьківщина – Україна. Н.Поклад. «Прапор». Ми живемо в Україні. Мета:формувати
первинне уявлення про Україну, як незалежну державу, про усвідомлення
своєї приналежності до держави;продовжувати роботу над вдосконаленням
техніки читання, виховувати громадянські й патріотичні почуття, інтерес
до пізнання історії держави, бажання вивчати державні та народні
традиції. Обладнання:підручник О.Н.Хорошковської
«Українська мова» для 2 класу. - К.: Освіта, 2002; плакати з державною
символікою України, малюнки до теми, «Наша Україна», «Поле льону», пісні
про Україну.
Новости на сайте: Купить Xbox Live Gold и Xbox Points любого номинала по лучшим ценам, с мгновенной доставкой на маил подробней на портале Mycod.com, онлайн магазин по реализации цифрового контента и лицензионных ключей, посетив наш портал Вы сможете купить psn. Все коды, ключи прикуплены через больших дистрибьюторов, отсканироаны и выставлены на реализацию на нашем веб-сайте. Мы информируем вас о легкодоступных языках, региональных лимитированиях в описании к товару.
Хід уроку
І Актуалізація знань учнів. 1. Бесіда з елементами розповіді. - Послухайте вірш П.Воронька "Облітав журавель" Облітав журавель сто морів, сто земель. Облітав, обходив, нам, крила натрудив. Ми спитали в журавля: "Де найкращая земля?" Журавель відповідає: "Краще рідної немає". - Яка ж для людини найкраща, найдорожча земля? (рідна)
- У кожної людини є своє місце, край, де вона народилася і живе, ходить
до школи, де живуть її діди й прадіди. - Це рідний край, місто або
село. А всі міста і села складають велику державу, країну; і зветься
вона УКРАЇНОЮ. Вона для кожного з нас є Батьківщиною. 2. Перегляд малюнків «Наша Україна».
- Подивіться, яка гарна наша Україна. Має вона і високі гори, вкриті
зеленими лісами, і бистрі ріки, і безмежні поля, і заквітчані луки, і
мальовничі села та міста. І все це - наш рідний край - Батьківщина. 3. Складання асоціативного куща до слова ''Україна". Моря Рослини Київ Гори Ліси Тварини Народні традиції УКРАЇНА Видатні люди Ріки Міста, села 4. Розгадування загадки. - Давайте віднайдемо назву нашої Батьківщини в загадці. Складіть з перших букв кожного рядка слово. У всіх людей одна святиня, Куди не глянь, де не спитай, Рідніше нам своя пустиня, А ніж: зелений в чужині рай. Їм красить все їх рідний край. Нема без кореня рослини, А нас, людей, без Батьківщини. М.Чернявський II. Вивчення нового матеріалу. 1. Формування в учнів уявлення про Україну як незалежну державу.
- В Україні проживає 43 млн. людей. З них 37 млн. - українці. Поруч з
ними живуть росіяни, білоруси, поляки, молдавани та інші. Всі ці народи
живуть у мирі й злагоді за єдиним для всіх законом - Конституцією. В
цьому Законі (стаття 1) говориться, що Україна є суверенна і незалежна,
демократична, соціальна і правова держава. Словникова робота. - Що означає суверенна країна?
Це означає, що наша держава має право самостійно, без втручання інших
держав, вирішувати всі свої внутрішні та зовнішні справи. А ще - вона
демократична. Влада в ній належить народу. Тільки він може змінювати її
основи -конституційний лад. Наша Україна - вільна держава. Але
стала вона такою зовсім недавно, в 1991 році. А в 1996 році було
прийнято Конституцію України, за якою було наголошено, що Україна -
суверенна і незалежна країна. 24 серпня весь український народ святкує День Незалежності. 2. Розповідь вчителя та учнів про державні символи України. - У нас до уроку готувалась група експертів. Вони працювали з довідниковою літературою. Слухаємо їх. 1 учень.
Кожна країна має три символи. Символ — це предмет, який характеризує
державу, відображає її побут, традиції, господарювання, історичне
минуле, прагнення народу. Символи України — Гімн, Герб і Прапор. Гімн — це урочиста пісня, прийнята як символ державної єдності. Ще її називають похвальною піснею. 2 учень.
Герб — розпізнавальний знак держави. Чому саме тризуб вважають Гербом
України? У тризубі відображено триєдність життя. Це батько-мати-дитя,
які символізують силу, мудрість, любов. Прапор і Герб є нашими
святинями, тому їх слід шанувати і берегти. Під час виконання і слухання
Гімну всі повинні підвестися і співати разом з усіма. 3 учень.
Прапор (знамено) — полотнище визначеного кольору чи поєднання кольорів,
часто з певним зображенням, прикріплене до держална чи шнура. Це
офіційна емблема держави. Державний прапор України — синьо-жовтий. Він
має давнє походження. Жовтий колір — це колір пшеничного лану, колір
хліба, зерна, що дарує життя всьому сущому на землі; це колір
жовтогарячого сонця, без лагідних променів якого не заколосився б, не
дозрів життєдайний хліб! Синій колір – символ мирного неба, життєдайної
води. Учитель. Синьо-жовтий прапор сьогодні майорить на всіх
державних установах України. Він здіймається над усіма посольствами
нашої держави в багатьох країнах світу, під ним ходять у морях-океанах
українські пароплави... Стрімко злітає це полотнище і на різних
спортивних змаганнях, коли на п'єдестал пошани піднімаються українські
спортсмени. Гордо розвивається синьо-жовте знамено, промовляючи всьому
світу: «Єу світі Україна». 3. Робота з підручником. Читання вчителем вірша Н. Поклад «Прапор» (с. 64). 4. Напівголосне читання вірша учнями. 5. Виразне читання вірша вголос окремими учнями. 6. Бесіда за змістом вірша. - Що таке прапор? - Що означає жовтий колір на прапорі? - Що означає синій колір? 7. Фізкультхвилинка. 8. Читання вчителем статті «Ми живемо в Україні» (с. 64—65). 9. Бесіда після первинного сприймання тексту. - Як називається країна, де ми живемо? - Від якого слова походить слово Батьківщина? - Які картини природи України зображені у статті? - Які люди в Україні? 10. Читання статті учнями напівголосно. 11. Читання статті вголос за логічно визначеними частинами, «ланцюжком». 12. Вибіркове читання. - Чим захоплюються полтавчани. - Де найбільше добувають вугілля; - Із чим у статті порівнюється поле льону. Вчитель показує малюнок льону, стисло розповідає про вирощування льону (малюнки). - Україна - це наш рідний край. І ми з вами любимо його. Любіть Україну у сні й наяву, Вишневу свою Україну. Красу її вічну, живу і нову І мову її солов'їну. Так сказав про свою любов до Батьківщини український поет Володимир Сосюра. 13. Бесіда – інтерв’ю з учнями. - А в чому виявляється ваша любов до Батьківщини? Розкажіть. Так, це наше з вами старанне навчання, повага до людей праці, до традицій нашого народу, любов до природи. 14.Заучування напам'ять вірша. Красивий, щедрий рідний край І мова наша солов'їна. Люби, шануй, оберігай Усе, що зветься Україна. III. Підсумки уроку. 1. Бесіда з учнями. - Про що ви дізналися на уроці? - Які символи України ви знаєте? 2. Висновок учителя.
Святою для кожної людини є земля, де вона зробила свій пер¬ший крок,
вимовила перше слово, почула мамину пісню-колисанку, пішла стежкою до
школи. Ці почуття вічні, вони оспівані в піснях і віршах. Для кожного з
нас найдорожча і найрідніша та земля, на якій ми народилися, де живуть
наші батьки, дідусі, бабусі, де поховані наші предки. Це наша рідна земля, наша Україна. Любімо й шануймо найдорожче й найрідніше у нашому житті — свою Батьківщину. Продовжить ряд слів. Рідний край - країна - держава - Батьківщина – Україна. 3. Складання сенкану. Україна. Мальовнича, рідна, красива. Розквітає, живе. Любімо і шануймо рідну Україну. Батьківщина, рідний край. 4.Слухання пісень про Україну.