МЕНЮ САЙТА

КАТЕГОРІЇ РОЗДІЛУ
Виховні заходи [61]

meta.ua

banner.ua


Головна » Статті » Конспекти виховних заходів » Виховні заходи


Будемо ощадливими і ощадливими
"Будемо ощадливими і ощадливими"
Засідання пізнавального клубу


Завдання заходу:

Освітня: сформувати уявлення про воду як природному мінералі, про її значення для всього живого на Землі, про теплі та електроенергії, навчити економного та ефективного використання теплової енергії.
Розвиваюча: розвинути вміння аналізувати, встановлювати причинно-наслідковий зв'язок.
Виховна: сформувати світоглядні уявлення про цілісність і матеріальності світу, нова свідомість в процесі дбайливого ставлення до води та природу в цілому, освоїти основні положення економії води в побуті, сприяти зміні життєвих звичок, що тягнуть за собою витік тепла.
Форми і методи (методичні прийоми): проблемно-пошуковий; групова та індивідуальна робота.
Обладнання: костюми героїв, глобус, фізична карта, тлумачний словник Даля, діаграма, малюнок «три стани води», таблиці: слово «мінерал», формула води Н2О, завдання, плакати, малюнки учнів з теми.

      

Хід засідання

Вчитель: Сьогодні ми проведемо наш урок у незвичайній формі в рамках засідання науково-пізнавального клубу. На нього запрошені різні гості, дозвольте їх представити:
- Магістр усіляких наук;
- Тлумачний словник;
- Незнайко; -
- Водяні краплі;
- Іноземний посол.
(Лунає стукіт у двері).
- Ось ще хтось до нас іде. (Входять Люми і Накі).
Люми і Накі:
-Здрастуйте діти!
-Дізнаєтеся ви нас?
 -Хто ж ми?
Привіт, мене звуть Люми. Я енергозберігаюча люмінесцентна лампочка. Я споживаю менше електроенергії, ніж звичайна. Я хочу розповісти тобі про планету, на якій ми живемо, і що я роблю для того, щоб вона стала ще краще.
А це стара подружка Накі - звичайна лампочка розжарювання. Ти дуже добре її знаєш і часто бачиш її вдома і в школі. Вона не енергозберігаюча, тому я повинна замінити її у висвітленні будинків, шкіл і підприємств.
Наша Земля - ​​це острів в океані Всесвіту. Сьогодні людство підійшло до тієї межі, коли від розумного рішення багатьох людей і кожного з нас окремо залежить майбутнє нашого острова. Сталий розвиток і розумне використання води, нафти, газу, що є джерелами тепла і електрики, - основа безпеки планети і живуть на ній людей.
- Ви звернули увагу на те, що на карті або глобусі найбільше блакитної фарби? Чому?
- Вірно. Блакитним кольором зображують воду. 3/4 поверхні Землі займає вода і лише 1/4 - суша. Попросимо магістра усіляких наук зробити нам повідомлення про воду.
Магістр: У скарбниці природи є багато різних корисних копалин, які називають мінералами. Під цим словом частіше розуміють різні камені, але вода - це теж мінерал, що існує в трьох станах. А які стану води ви знаєте?
 Учні відповідають: тверде, рідке і газоподібне, Відгадайте загадки про ці станах:
 1. Я і хмара,
І туман,
І струмок,
І океан,
І літаю,
І біжу,
І скляній бути можу. (Вода)
2. Ця гладка дорога
Проживе зовсім небагато.
 Як піде по ній весна-
Вся зруйнується сама. (Лід).
3. По коліна води, а не нап'єшся. (Сніг).
Вчитель: Наші гості крапельки продовжують розповідь про воду.
Крапельки: Водою відкритих водойм не вичерпується всі її кількість. У надрах Землі, навіть під розпеченими пісками пустель, є великі скупчення цієї рідини. Частина води у вигляді пари постійно присутній в атмосфері, частина заморожена в Арктиці та Антарктиді.
Вчитель: А в тлумачному словнику В.Даля записано:
«Вода - стихійна рідина, спадаюча у вигляді дощу і снігу, утворюючи на землі джерела, струмки, річки і озера, а в суміші з солями - моря. Кипляча вода звертається в пар, мерзла утворює лід. Вода складається з двох газів: водню і кисню і згораючи з його допомогою, утворює воду ».
Магістр: А ви хлопці знаєте формулу води? (Н2О).
Вода - великий перетворювач життя. Важко знайти місце на землі, де б не було води. Вода потрібна всім: людині, рослинам, тваринам, у сільському господарстві, на підприємствах. До людини вона приходить по водопровідних трубах у будинку, на заводи, охолоджує мотори автомобілів, гасить пожежі, миє вулиці. Взимку у вигляді снігу вона покриває землю. Навесні сніг тане, знову перетворюється на пару, яка збирається в хмарах, звідти знову падає на землю у вигляді дощів і граду.
Незнайко: А навіщо воду п'ють?
Учні відповідають (бо організм людини весь час витрачає воду і постійно поповнює її запас).
Магістр: У добу людина втрачає цілих 12 склянок води. Значить, стільки ж йому треба випити чи з'їсти.
Незнайко:
-А хіба воду їдять?
Магістр:

Так. У м'ясі, води набагато більше, ніж твердого матеріалу. Огірок, наприклад, майже цілком складається з води. Та й у нас самих води майже як в огірку. Якщо ви важите 40 кг, то в вас 35 кг води і лише 5 кг твердого матеріалу.
Незнайко: А чому вона не виливається з людини?
Магістр: Тому, що вона знаходиться в клітинах, з яких складається орга-нізм людини.
Незнайко: Дякуємо за науку. Значить, вода - головний матеріал, з якого побудовано наше тіло. Не дивно, що людина може довго прожити без їжі, а без води всього кілька днів.
Вчитель: Молодець Незнайко, ти правильно все зрозумів.
Ми вже говорили, що вода займає ¾ земної поверхні. Це дуже багато. Але 97% всіх земних вод солоні. І лише 3% прісної води, причому 2% з цієї кількості заморожено в Арктиці та Антарктиді. Таким чином, тільки 1% з усієї кількості прісної води людина може використовувати для пиття, своїх потреб. (Показ діаграми). 80 країн світу відчувають сьогодні гостру нестачу води.
Іноземний посол: Так! Я приїхав з країни, де ми на собі це відчуваємо. У нас кругом пустеля, сонце палить нещадно цілий рік. Життя тільки там, де є вода. Ми-то вже воду цінуємо, для нас вона дорожче золота! Бережіть воду, цінуєте воду!
Вчитель: Дякую тобі, іноземний гість. Ми прислухаємося до твоїх слів, постараємося все зробити, щоб зберегти воду. Хлопці, чи знаєте ви, що потрібно зробити, щоб заощадити воду? Учні відповідають:
1. Закривати кран, якщо не використовується вода.
2. Негайно ремонтувати протікають крани та зливні бачки.
3. Щоб подовжити термін служби крана, намагатися відвертати і загортати його плавно, без різких рухів.
4. Встановлювати водозберігаючі насадки на кранах, душових голівках.
5. Закривати кран, коли чистиш зуби. Користуватися склянкою для полоскання рота.
6. Мити посуд в раковині, закривши отвір пробкою.
7. Мити овочі і фрукти в наполовину закритої раковині, а потім обполіскувати їх під струменем води.
8. Заздалегідь витягати з морозилки продукти, а не розморожувати їх під струменем теплої води.
9. Спочатку почистити тарілки, а потім мити.
10. Не використовувати унітаз замість сміттєвого відра.
11.Стірать в певний день
12.Пользоваться миючими, миючими засобами і т.д.
Вчитель: Молодці, хлопці. Воду потрібно берегти і економити, раз все справа у воді, то її потрібно знати в обличчя.
Відгадайте, будь ласка, премудрі задачи:
Ця «вода» росте в саду і в полі. (Гвоздика).
Ця «вода» в Стародавній Русі командувала військом. (Воєвода).
Ця «вода» опускається на глибину в скафандрі. (Водолаз).
Ця «вода» падає з висоти, але ніколи не розбивається. (Водоспад).
Ця «вода» запрягається кіньми і перевозить вантажі. (Підвода).
Чується схлипування.
-Хто це плаче?
- А як же ми?
Входять Люми і Накі, все в сльозах: А хіба ми не потрібні, і нас не треба берегти?
Учні: Так, людина повинна берегти не тільки воду, а й тепло, електрику.
Люми: Для освітлення житлових будинків і офісів використовується електроенер-гія. Я забезпечую така ж кількість світла, як і звичайна лампа нака-ливания, споживаючи при цьому на 70-80% енергії менше. І, крім того, я горю в п'ять разів довше звичайних лампочок. Так як я менше споживаю електроенергії, я менше негативно впливаю на природу. Енергозберігаючі лампочки бувають різних форми, розмірів.
Світло випромінюють не тільки лампочки, а й інші предмети. Деякі з них споживають електрику, а деякі ні.
Люми: А чи знаєте ви, які заходи потрібно проводити, щоб збе-нить тепло?
Учні відповідають.
1. Закривати на ніч штори (але не закривати простір радіаторної батареї), так як через вікно «відлітає» частину енергії.
2.Освобождать простір навколо батареї, не змушувати меблями.
3.Плотно закривати двері.
4.Устраніть всі щілини, вести «полювання» на протяги. Обклеювати вікна.
5. Мати захисний екран між батареєю і стіною з алюмінієвої фольги.
6.Сделать широке підвіконня (чим він ширший, тим менше тепла йде назовні).
7. Засклити балкони.
8. Зробити нові вікна, стійкі до будь-якої погоди з сучасних матеріалів.
9.Ізоліровать стіни, підлога, стеля (широкий вибір ізоляційних матеріалів).
10. Встановити лічильники теплової енергії в квартирі.
Учитель. Спасибі, хлопці. Економія має бути у всьому! Ми всі постараємося берегти
воду, тепло, електроенергію, будемо економити і вчити інших робити це.
На цьому ми закінчуємо засідання нашого клубу.



Категорія: Виховні заходи | Додав: Galka (29.04.2013) | Автор: Будемо ощадливими і ощадливими E
Переглядів: 687 | Рейтинг: 5.0/1
Планета

medianet

СТАТИСТИКА
Гість

Время:05:00


Гость, мы рады вас видеть.
Пожалуйста
Зарегистрируйтесь.
Или
Войдите под своим логином!

Вход

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


ОПЛАЧЕНА РЕКЛАМА

directadvert.ru

Метрика
Яндекс.Метрика