Формувати
початкове уявлення про процес виробництва хліба, необхідність берегти
хліб; підвести дітей до розуміння того, що перш ніж потрапити на стіл,
хліб проходить багато різних перетворень, в його виготовленні беруть
участь люди багатьох професій; смак хлібних виробів залежить від
використовуваних продуктів і способів приготування ;
назви хлібобулочних виробів залежать від форми випічки і
використовуваних продуктів і способів приготування (дріжджові грибки та
їх значення в процесі приготування хліба); людина повинна робити все
сам; розвивати допитливість, інтерес до різноманітних трудових операцій,
виховувати дбайливе ставлення до продуктів людської праці, дрібну моторику
рук; прищеплювати навички пошукової діяльності, інтелектуальної
ініціативи; сприяти індивідуальним самовираження дітей у процесі
продуктивної творчої діяльності; збагачувати словниковий запас.
Новости на сайте:
Добропожаловатьвинтернет-магазин "Тайскиештучки", гдеВысможетелегкоиудобнокупитьтравянуюзубнуюпастуPrimPerfectPlus. Вамбольшененужностоятьвдлинныхочередях, чтобыкупитьзубнуюпасту, напорталеthai-shop.ruможнослегкостьюкупитьзубнуюпастуPrimPerfectPlusневыходяиздома. Prim perfect зубная пастаосторожноиэффективноочищаетидезинфицируетповерхностьзубов, предупреждает, устраняетотеки, кровоточивостьдесен. Зубнаяпастаимеетприятныйвкус, создаетощущениесвежести, устраняетнеприятныйзапахизорта, а самое главное она состоит из натуральных природных компонентов . Благодарясбалансированномусоставунатуральныхприродныхингредиентов, зубнаяпастаprimperfectоказываетоздоравливающее, укрепляющее, ранозаживляющеедействие. Покупатьпродуктытеперьнеутомительноичасозатратно, алегко, удобно, иэкономноснашиминтернет-магазином "Тайскиештучки".
Попередня робота:
Бесіда про збір врожаю хліба; Розгляд ілюстрацій; Заучування прислів'їв, бесіда, читання літературних творів з теми; Розглядання класів жита і пшениці; Виготовлення хлібобулочних виробів із солоного тіста.
Хід заняття:
Вихователь: Хлопці до нас сьогодні прийшли гості, привітайтеся. Сьогодні я вас запрошую в подорож. А ось про що ми будемо говорити по ходу нашої подорожі ви постарайтеся вгадати:
Загадка про хліб
Відгадати легко і швидко: М'який, пишний і запашний, Він і чорний, він і білий, А буває підгорілий. (Хліб)
Діти: Хліб.
Вчитель:Так, вірно, ми з вами поговоримо саме про нього. Хліб, хлібець, хлебушко. З рум'яною скоринкою, запашний, ароматний, гарячий, м'який. Він - найголовніший на кожному столі. А от яким він може бути ще, ви мені і розповісте.
Дидактична гра «А який він, хліб?»
Підбір визначень до іменника. (Діти
стоять у колі і передають по колу м'яч і називають визначення,
наприклад, хліб рум'яний, свіжий, запашний, апетитний, м'який, черствий,
білий, гарячий, вітамінний, повітряний, ароматний)
Вчитель:Хліб буває різний, але він обов'язково корисний і смачний. У хлібі міститься вітамін В, який зміцнює нервову систему, пам'ять, поліпшує травлення. Хлопці, а хто знає, звідки до нас хліб прийшов?
Діти: Його купують в магазині.
Вчитель: А хочете я розповім, як він потрапив в магазин? Але спочатку, скажіть мені хто знає, з чого роблять хліб?
Діти: Печуть з борошна.
Вчитель: А що таке борошно, з чого її отримують? Діти: Із зерен.
Вчитель: Правильно. Із зерен пшениці одержують пшеничне борошно, а із зерен жита отримують житнє борошно. Щоб
отримати із зерен борошно, потрібно затратити дуже багато праці і сил:
спочатку виростити жито і пшеницю, потім зібрати врожай. Цим і займаються хлібороби. Хлопці, ви хочете дізнатися, що ж це за робота?
Діти: Так хочемо.
Вчитель: Вирощувати і прибирати людям хліб допомагають сильні машини. Навесні, як тільки відтане і просохне земля в поле виходить трактор. Хто веде його ...
Діти: Тракторист.
Вчитель: Трактор тягне за собою залізний плуг, який глибоко оре землю. І ось земля стала м'якою, слухняною і рихлою. Тепер можна починати сіяти! До трактора прикріплюють сівалки і ті рівними, акуратними рядами укладають у грунт зерна пшениці. Ось пшениця зійшла. Все літо дозрівають зерна в колосках. Поле в цей час дуже красиве. Давайте і ми свами перетворимося на зернинки, які посіяли в полі.
Физкультминутка
«У землю зернятко попало»
У землю зернятко попало, (присідають)
Проростати на сонці стало (руки над головою)
Дощик землю поливав, І паросточок підростав (повільно встають)
До світла і тепла тягнувся І красенем обернувся. (2 рази)
Вчитель: Ну от зерна дозріли. Починається жнива. (Діти повторюють слово хором і індивідуально). І на поле виходять інші машини - комбайни. Хто працює на комбайні?
Діти: Комбайнер.
Вчитель: Що ж робить комбайн?
Діти: Збирає колосся.
Вчитель:Комбайн - зрізає колосся і вимолочується з них зерна, ці зерна за
спеціальним довгому рукаву висипаються у вантажні машини, які
безперервно під'їжджають по сигналу комбайнера. А з накопичувача соломи комбайнера через певні проміжки часу сходять великі жовті копиці обмолоченої соломи. Далі машини везуть зерно на елеватори (Діти повторюють слово хором і індивідуально) - спеціальні споруди для зберігання зерна. А як ви думаєте, куди везуть зерно з елеваторів?
Діти: На млин.
Вчитель: Правильно, і там зерно мелють на борошно. Хлопці, а куди потім відправляється борошно?
Діти: На хлібозавод, пекарню.
Вчитель: Правильно. На хлібозаводі стоять величезні чани з закваскою. У
чан із закваскою додають борошно, сіль, цукор, воду, дріжджі і
спеціальні машини механічними «руками» вимішують тісто для хліба. А давайте і ми з вами перетворимося на пекарів і замісити тісто для короваю, вставайте в коло. Физкультминутка
«Коровай» (Стискати руки в кулаки і по черзі здійснювати ними рухи
зверху вниз, неначе месім тісто) Меше, Мешу тісто, Є в печі місце, Печу,
печу коровай, («перекладаємо тісто» з руки в руку) перевалювати, валяй. (2 рази) І ось тісто замішане і прийшла пора його класти у форму і ставити у піч. Коли хліб і спечеться, його вантажать на машини і везуть у магазини. А що ще печуть з борошна крім хліба?
Діти: Булочки, печиво, торти, пироги, сухарі.
Вчитель: А як всі ці продукти називаються одним словом?
Діти: Хлібобулочні вироби.
Вихователь: Які ви молодці. Ось бачите, хлопці, як багато праці треба затратити, щоб отримати хліб. Російський народ завжди дуже дбайливо ставиться до хліба. Хліб - усьому голова. Всього три слів, але як точно говориться в прислів'ї про важливість хліба. Хлопці, а які ще ви знаєте прислів'я про хліб?
Діти: (Діти називають прислів'я та приказки і пояснюють їх зміст).
Прислів'я та приказки про хліб
«Без хліба - немає обіду». «Хліб - батюшка, вода - матінка». «Буде хліб - буде й пісня». «Багато світлу - багато хліба». «Хліба треба брати стільки, скільки з'їси». «Хліб треба завжди доїдати». «Хліб не можна кидати на підлогу». «Не великий шматок пирога, а стоїть багато праці».
Вчитель: Діти, скажіть будь ласка які роботи виконують на полях хлібороби, щоб виростити хороший урожай зерна?
Діти: Орють, боронують, сіють, удобрюють, жнуть.
Вчитель: Які машини допомагають хліборобам? Діти: Трактори, комбайни, вантажні машини.
Вихователь: Як потрібно відноситься до хліба?
Діти: Дбайливо, з'їдати весь до кінця, хліб не можна викидати.
Вихователь:
Ну от, наше подорож підійшла до кінця, і тепер ви знаєте, який довгий
шлях пройшов наш хліб, щоб потрапити в магазин. Хліб - головне багатство нашої країни і його потрібно берегти.