Конспект уроку на тему "Хранителі перекази в релігіях світу" (4 клас)
Тема уроку: Хранителі перекази в релігіях світу. Види
діяльності: бесіда, коментоване читання, усна розповідь на тему, робота
з ілюстративним матеріалом, самостійна робота з джерелами інформації,
підготовка творчої бесіди з членами сім'ї. Основні терміни і поняття: жрець, рабин, апостол, єпископ, священик, диякон, ієрархія, умма, хафіз, імам, сангха, лама. Засоби наочності: комп'ютерна презентація.
Хід уроку
1. Організація діяльності учнів. Продовжимо ж вчитися, Світ наш пізнавати Історією рідної будемо пишатися, Хочемо гідною зміною предків стати!
Новости на сайте:
Сон занимает в жизни человека весомое место. Настоящий отдых на матрасе в ночь обеспечивает высшую работоспособность, превосходное настроение и великолепное здоровье днем. Но многим среди нас утро приносит не удовлетворенность, а неприятные чувства: мышцы, затекшие, ломит, в голове туман в связи многочасовых попыток отыскать комфортное положение в кровати. Чтоб недопустить похожих задач, необходим высококачественный и удобный матрас. На нашем портале forum.ivd.ru, Вам предоставляется возможность узнать много нужной информации о Матрасы Аскона отзывы о них объективными покупателями. Сайты, пожалуй, наиболее надежный информатор отзовов.Большинство пользователей нашего портала, не мотивируются ничем, кроме желания поделиться собственным опытом, о том или же ином товаре. Благодаря таковой мотивации, люди охотнее оставляют на нашем портале отзывы. Так что читайте отзывы на портале forum.ivd.ru, старайтесь отсеивать низкокачественные вещи и не забываете, что последней инстанцией всегда должно быть не чужое, а Ваше собственное мнение.
2. Актуалізація знань. Бесіда. Кому ви читали або переказували текст з посібника? Що їх особливо зацікавило? Порівняйте, як ви заповнили таблицю. Короткий розповідь учнів про найдавніших писаннях (Веди, Авеста). Священна книга буддизму. Священні книги іудаїзму і християнства. Священна книга ісламу. 3. Робота по темі уроку. • Як тільки виникли релігії, з'явилися й ті, хто зберігав релігійні традиції, ритуали, перекази. Робота з поняттям охоронець. • Зберігач - охороняти, охоронець, що охороняється (має старослов'янська походження) Як ви думаєте, хто такий зберігач перекази? Що може зберігати цей чоловік? • Часто тільки вони могли здійснювати священні дії. У стародавніх релігіях такі люди зазвичай називалися жерцями, тобто служителями. Повідомлення учнів. • У стародавніх жителів Європи - кельтів, існували особливі жерці - друїди. Друїди були хранителями героїчних переказів і поем, які вони передавали усно з покоління в покоління. Той,
хто хотів стати друїдом, повинен був багато років вчитися, знати
кельтський календар і ритуали, знати про те, як використовувати рослини
для виконання цих ритуалів і для лікування хворих. •
Коли давні євреї уклали Заповіт з Єдиним Богом, вони доручили одній
сім'ї здійснювати всі священнодійства в Єрусалимському храмі. • Пізніше Священне писання пояснювали народові мудреці. Вони розтлумачили заповіді та приписи закону. • Віруючі євреї стали називати таких знаючих людей рабинами, тобто вчителями. • Ісус Христос заснував церкву, тобто збори всіх віруючих в нього. • Учень Христа, апостоли, розповідали про Ісуса людям. У містах апостоли залишали єпископів. • Єпископ (грецьк. «надсматрівать»). Вони здійснювали богослужіння, проповідували, дбали про своїх громадах. • Пізніше для допомоги єпископам з'явилися священики та диякони. • У християнській церкві єпископи, священики і диякони утворюють ієрархію. На верхній її щаблі знаходиться єпископ, на нижній - диякон. Підніматися
по сходинках ієрархії можна тільки послідовно: спочатку треба стати
дияконом, потім - священиком і тільки потім - єпископом. • Всі мусульмани - це велика єдина громада - умма. Вона є носієм та зберігачем ісламської релігії. Очолюють молитви найбільш грамотні представники - імами. Великим пошаною серед них користуються люди, які пам'ятають Коран напам'ять (хафізи). • У буддизмі важливу роль відіграє буддійська громада - сангха (збори). • сангху називають громаду буддійських ченців, тобто людей, які відмовлялися від сім'ї, майна, носять особливі помаранчеві одягу і живуть на пожертви. • Перша сангха була організована самим Буддою і його найближчими 18 учнями. •
Пізніше в багатьох країнах серед буддійських ченців особливою пошаною
стали користуватися лами (від слова «вищий») - авторитетні вчителі,
провідні віруючих по шляху, вказаному Буддою. 4. Запис визначень у зошиті. (Зберігач, перекази, рабини (вчителі), єпископ (надсматрівать), ієрархія, імам, сангха, лама (вищий)).