- Закріплювати знання сигналів світлофора (Червоний, жовтий, зелений);
-
Продовжувати знайомити дітей з деякими правилами пересування пішоходів
по вулиці, з поняттями: пішохід, проїжджа частина, тротуар, зебра,
дорожній знак «пішохідний перехід», зупинка автобусна;
- Закріплювати знання видів транспорту (пасажирський, вантажний), основних частин автомобіля;
- Активізувати словник: пішохідний перехід, проїжджа частина дороги, тротуар.
Новости на сайте:
Валютных рынкахможет быть захватывающими прибыльнымрынкомдля торговли, если выхорошо понимать, как покупать ипродавать валюту.Есливы хотите быть профи в этой области, посетите наш портал и мы поможем сделать это вашейкарьерой. Рабочие места, работа на форексбыстро развивающийся иможет означатьстранные часыработы идолгих днейработы, посколькувалютные рынкиоткрыты 24 часав день, пятьдней вобщейнеделю.Онитребуют знанияисоблюдения законови правил, регулирующихфинансовыесчета и операции. Попередня робота: розгляд ілюстрацій, читання художньої літератури з даної теми, обігрування ситуацій з ПДР, розучування віршів.
Матеріали до заняття: макети дорожніх знаків: «Автобусна зупинка», «Пішохідний перехід», «Світлофор». Бутафорський
автобус (зі стільців), керма за кількістю (дітей для гри «Їдуть весело
машини»), модель світлофора, вирізана з чорного картону за кількістю
дітей, знаки світлофора з самоклеящейся паперу (червоний, жовтий,
зелений, для кожного світлофора).
Хід заняття.
Вихователь. Сьогодні, діти, я хочу запросити вас здійснити подорож по нашому місту. Підете зі мною гуляти?
Діти. Так.
Вихователь. Перш ніж вирушати на прогулянку, ми повинні повторити правила поведінки на вулиці.
- Хто з вас йде вперед,
Тільки там, де пішохід? (Деті. Це я, це я, це все мої друзі).
- Хто летить вперед, так скоро,
Що не бачить світлофора? (Діти мовчать).
- Знає хто, що червоне світло,
Це означає, ходу немає? (Деті. Це я, це я, це все мої друзі).
- Хто з вас, йдучи додому,
Тримає шлях по бруківці? (Діти мовчать).
Вихователь. Молодці хлопці! Добре знаєте правила. Ось ми з вами і на вулиці, йдемо по тротуару. Людей, які йдуть по тротуару, називають як?
Діти. Пішоходи.
Вихователь. Правильно. А які правила повинні дотримуватися пішоходи?
Діти. Не можна балуватися на тротуарі.
Вихователь. Хлопці, праворуч від тротуару знаходиться проїжджа частина дороги, де багато автомобілів. Які ви знаєте автомобілі?
Діти. Вантажні, автобуси, легкові.
Вихователь. Які автомобілі називають вантажні?
Діти. Автомобілі, які возять вантажі.
Вихователь. А автобуси, до якого виду транспорту належать? Кого возять автобуси?
Діти. Автобуси возять людей.
Вихователь. Автобуси возять пасажирів, тому їх називають пасажирським видом транспорту. Що є у всіх автомобілів?
Діти. Колеса, мотор, кабіна, кермо.
Вихователь. Правильно. А зараз ми продовжимо подорож на автобусі. Але перш ніж сісти в автобус, нам потрібно знайти зупинку. Як же ми її знайдемо?
Діти. Ось знак, де є буква «А» і намальований автобус.
Вихователь. Правильно, люди чекають автобус на зупинці. Вони стоять на спеціальному майданчику. На проїжджу частину дороги виходити не можна, інакше можна потрапити під машину.
Вишикувалася черга біля літери А.
Вишикувалася черга, нету продавця.
Тут автобус прикотив, двері навстіж відчинив,
І один залишився я. Зникла чергу моя.
Значить буква А на дорозі неспроста.
Зупинка тут, порядок просить дотримуватися
Якщо сісти в автобус, треба в чергу вставати.
- От і під'їхав автобус. Він зупинився і двері відкриваються. Входять люди через передні двері. Всі входять, штовхаючись спокійно. Ми сіли в автобус, як тепер нас можна назвати?
Діти. Пасажири.
Вихователь. Давайте згадаємо правила поведінки в автобусі:
- В автобусі пасажири поводяться спокійно;
- Розмовляють тихим голосом;
- Поступаються місцем старшим;
- Не можна висовуватися з вікна;
-
Не можна вставати з місць і пересуватися по автобусу, коли він
рухається, можна отримає травму, якщо водій раптом випадково загальмує.
Ми готові, поїхали (звучить пісня «Блакитний автобус».
Ось ми і приїхали, наша зупинка. Виходимо, що не поспішаємо, не штовхається. Вийшовши з автобуса, ми стали ким?
Діти. Пішоходами.
Вихователь. Хлопці, тепер нам потрібно перейти проїжджу частину дороги. Де ж нам можна переходити?
Діти. Переходити можна по пішохідному переходу.
Вихователь. А де ж цей перехід? Як нам його знайти?
Діти. Смужки намальовані. А ще знак є «Пішохідний перехід».
Вихователь. Правильно, дорогу треба переходити по пішохідному переходу. А смужки на дорозі називаються зебра. Щоб перейти проїжджу частину дороги, потрібно бути дуже уважним, тримати дорослого за руку. Відгадайте загадку.
Встало з краю вулиці
У довгому чоботі
Опудало трехглазое
На одній нозі,
Де машини рухаються,
Де зійшлися шляху,
Допомагає вулицю
Людям перейти. (Світлофор).
Діти. Світлофор.
Вихователь. Правильно, звичайно ж, світлофор.
Щоб тобі допомогти
Шлях пройти небезпечний,
Горить і день і ніч
Зелений, жовтий, червоний.
- Діти, якщо загорілося червоне світло, переходити вулицю не можна. При зеленому - перехід дозволяється, а жовтий - потрібно приготуватися. Скажіть, загорівся зелений сигнал світлофора, можна переходити проїжджу частину дороги?
Діти. Так.
Вихователь. А на червоний можна йти?
Діти. Ні.
Вихователь. А якщо жовтий горить?
Діти. Потрібно приготуватися.
(Переходимо вулицю.)
Вихователь. Ось ми з вами і прийшли на ігровий майданчик. Наші діти вивчили вірші - загадки, про різному вигляді транспорту, назвіть, покажіть на якому транспорті їхали наші діти.
Перша дитина Я водій вищий клас.
Хоч куди доставлю вас!
Чи не обжене нас ніхто
На прогулянковому авто!
Друга дитина Де він тільки не бував
Мій величезний самоскид!
Дуже багато цей кузов
Перевіз сипких вантажів!
Третя дитина Ось я став мотоциклістом
І помчав у поле чистому!
Шкода, що мама не звикла
Слухати гуркіт мотоцикла!
Четверта дитина У дворі своєму катаюся,
Всидіти у сідлі стараюся!
Приборкуючи велосипед -
І об'їду цілий світ!
Вихователь. А тепер, діти, давайте пограємо в гру «Транспорт на вулиці».
У руки кермо скоріше беріть. (Беруть кермо двома руками)
Так моторчик заводите. (Повертають «кермо», вправо - вліво).
Накачаємо дружно шини. (Тупають ногою).
Їдуть весело машини! (Імітують їзду на машині).
Стій, машина! Стій мотор!
Перед нами світлофор!
Загорілося червоне світло,
Значить, нам проїзду немає! (Зупиняються).
Зелене світло для нас горить,
Це означає, шлях відкритий! (Поїхали)
Стій, машина! Стій мотор!
Перед нами світлофор!
Загорілося червоне світло,
Значить, нам проїзду немає! (Зупиняються).
Вихователь. Ось наша прогулянка підійшла до кінця, і ми повинні повернутися в дитячий сад.
(Діти підходять до столів, на столах розкладені світлофора і сигнали на кожну дитину)
Вихователь. Хлопці, ви добре запам'ятали сигнали світлофора?
Діти. Так.
Вихователь. Добре, я зараз перевірю. У вас на столах лежать світлофори і сигнали до світлофорів. Назвіть їх.
Діти. Червоний, жовтий, зелений.
Вихователь. Правильно хлопці, але майте на увазі, їх потрібно приклеїти в потрібному місці, отгадав мої загадки.