Подорож у місто "А - Б" Позакласний захід в 1 класі
Мета: Формувати уявлення молодших школярів про безпеку дорожнього руху при пересуванні по вулицях і дорогах.
Завдання:
1.Создать умови для розширення знань дітей про правила дорожнього руху пішохода в умовах вулиці.
2. Повторити і закріпити знання про світлофорах і їх сигналах, познайомити з видами світлофорів. Довести до свідомості дітей важливість сигналів світлофора.
3.Воспітивать увагу, навички орієнтування в просторі, вміння самостійно користуватися отриманими знаннями у повсякденному житті.
Новости на сайте:
Выжигание по дереву - интересное и несложное занятие не только для взрослых, но и для детей. Ведь дерево - прекрасный материал для детского творчества. Прибор для выжигания "Trucoo TP-114" предназначен для выжигания по дереву, в том числе на различных деревянных заготовках для творчества, вот такой отличный прибор для выжигания для новичков, любителей и детей. Благодаря доступной цене и простоте использования практически любой человек может попробовать свои силы в обжиге по дереву. Выжигание по дереву - один из самых популярных народных ремесел, глубоко связанное с традициями народного творчества. Обжигом можно получать очень красивые декоративные эффекты и оформлять таким образом мебель, всевозможные шкатулки, тарелки, разделочные доски, хлебницы и т.д. Кроме того, с помощью выжигания можно сделать великолепные сувениры, которые станут изюминкой дизайна интерьера в этно-стиле. Обладнання: проектор, костюм світлофора і сигналів світлофора, розрізні картки дорожніх знаків, клей, кольорові олівці.
Хід заняття
Організаційний момент
(Учитель читає вірш)
Азбука міста
Місто, в якому
З тобою ми живемо
Можна по праву порівняти з букварем.
Азбукою вулиць,
Проспектів, доріг
Місто дає нам весь час урок.
Ось вона, азбука -
Над головою:
Знаки розвішані над бруківкою.
Абетку міста пам'ятай завжди,
Щоб не трапилася з тобою біда.
II. Повідомлення теми
-Сьогодні я пропоную вам відправитися в місто, який називається "А - Б" (на екрані з'являються ці літери)
- Що це за місто? Хто здогадався?
- Буква "А" - це абетка. Що це за слово, ви всі добре знаєте. Всі букви російської мови разом - це і є абетка. Чому з цього слова починається грамотна людина? Та тому, що без знання букв не прочитаєш жодного слова. Букви - це основа читання. І ми з вами будемо вчитися сьогодні не просто словами, а цілим правилами і не просто правилами, а з правилами безпеки. Ось і з'явилося друге слово-назва нашого міста "безпека".
-А тепер давайте разом прочитаємо назву міста "Азбука безпеки". III. Бесіда про безпеку.
1)-Скажіть, що таке безпека?
«Це означає оберігати себе від будь-якої небезпеки, бути обережним, уважним, суворо виконувати встановлені правила, тобто берегти себе від небезпеки.
- "Азбука безпеки" - позначає те, що ми з вами, хлопці, будемо вчити правила безпеки руху на дорогах і вулицях. Навчившись розбиратися в правилах безпеки, ми повинні строго їх виконувати.
- Ці знання необхідні і дітям і дорослим. Не тільки знання, але й дотримання їх. Дотримання будь-яких правил необхідно, а вже на дорозі - просто обов'язково.
IV. Подорож по місту «А-Б»
1). - Давайте почнемо нашу подорож!
- А на чому?
- А на якому виді транспорту вашому віці дозволяється їздити? (Велосипед)
- А з якого віку дозволяється їздити на велосипеді по дорозі? (З 14 років)
- А яке основне призначення всіх видів транспорту? (Перевезення пасажирів і вантажів)
- Коли ми йдемо по вулиці, ми - хто? ... (Пешеходи.)
- Де слід очікувати автобус, тролейбус або трамвай?
- Коли ми їдемо у громадському транспорті, ми - хто? (Пассажіри.)
- Але ми не можемо подорожувати, що не згадавши правил поведінки.
- Молодці! (Можливі доповнення)
Запам'ятайте! Під час руху автобуса руками двері відкривати не можна. На зупинці водій відкриє їх сам. Під час руху не можна водія відволікати розмовами. Він повинен стежити за дорогою, щоб не зіткнутися з іншою машиною. Під час руху не можна ходити по салону, а то можна впасти Якщо зайшов літній чоловік чи мама з дитиною, потрібно поступитися йому місце.
2)-Раз ми будемо подорожувати по казковій країні, значить і транспортні засоби будуть казковими. Ви
полетите парою на тому казковому предметі, яке відгадаєте самі (пара
сидять за партою учнів повинні відгадати загадки, щоб вибрати
транспортний засіб, який намальовано і видається парі. Загадок повинно
бути за кількістю парт).
На чому їхав Ємеля до царя на подвір'я? (На грубці)
За допомогою чого літав Карлсон? (Моторчик)
Улюблений двоколісний вид транспорту кота Леопольда? (Велосипед)
У що перетворила добра фея гарбуз для Попелюшки? (В карету)
На чому літав старий Хоттабич? (На килимі-літаку)
Особистий транспорт Баби-Яги? (Ступа)
На чому поїхав до Ленінграда людина розсіяний з вулиці Басейній? (На поїзді)
На чому катався Кай? (На санках)
На чому літав Барон Мюнхгаузен? (На ядрі)
У чому пливли по морю цариця зі своїм немовлям у казці про царя Салтана? (У бочці)
За допомогою якого транспорту пересувалися Бременські музиканти? (Вози)
На чому перебиралася Василина Премудра до царя на подвір'я? (У кареті)
Їхали ведмеді на велосипеді,
А за ними кіт задом наперед,
А за ним комарики ...
На чому літали комарики? (На повітряній кульці)
На чому подорожував Лев у мультфільмі «Чунга-Чанга»? (Лев на кораблику)
На цьому добирався мамонтеня до своєї мами (крижина)
А в цьому транспортному засобі пересувалася Маша на Ведмеді (короб)
3) - Тепер входимо в свої чарівні транспортні засоби та займаємо місця. Поїхали! (Тут можна вибрати будь-яке заклинання, я вибрала те, яке використовую на уроках читання).
Шльоп-шльоп-шльоп,
Хлоп-хлоп-хлоп,
Стук-стук-стук,
Топ-топ-топ.
Не хочемо ми тут сидіти,
Хочемо в місто полетіти.
-Закрийте очі і уявіть собі, що ми з шкільного класу потрапили в казку. (Музика зльоту). Відкрийте очі. (Відкривається
класна дошка, де оформлений місто "А-Б". Зверху дошки написаний плакат
«Ласкаво просимо!», Нижче - намальовані крейдою 3 вулиці, вздовж яких
крейдою намальовані силуети 5 будинків - всього 15 будинків, а по
дорогах їдуть барвисті казкові машини )
-У деякому царстві, у деякій державі є чарівне місто "А-Б". Тут вранці і ввечері безперервним потоком рухаються машини. Чітка робота транспорту та безпеку руху залежить і від водіїв і від пішоходів. Тому правила дорожнього руху повинні знати не тільки ті, хто сідає за кермо, а й перехожі. Зараз і ми з вами вирушимо туди. Як у будь-якій казці, на шляху нас очікують різні перешкоди, які потрібно буде подолати.
4) - Спочатку розімнемося!
- Зараз я перевірю, які ви уважні пішоходи і чи готові ви до гри. Я вам ставлю питання, а ви відповідаєте «дозволяється» або «забороняється».
Всім, хто любить погуляти,
Усім без винятку
Потрібно пам'ятати,
Потрібно знати
Правила руху.
- Отже:
• Грати на бруківці ... (Забороняється)
• Переходити вулицю на зелене світло світлофора ...
• Перебігати вулицю перед транспортом ...
• Переходити вулицю по підземному переходу ...
• Переходити вулицю при червоному світлі світлофора ...
• Допомагати людям похилого віку і стареньким переходити вулицю ...
• Переходити вулицю при жовтому світлі світлофора ...
• Чіплятися за проїжджаючі машини ...
• Грати на проїжджій частині ...
• смикати дівчаток за кіски ... Це хоч і не правила руху, але правила поваги.
• Базікати на уроках ...
• Поважати правила руху ...
5) Пройдемося по вулицях цього міста і дізнаємося хто в ньому живе!
- Що цікаве і незвичайне ви тут побачили? (Будинку це дорожні знаки, а живуть тут машини)
- А хто головний у будь-якому місті? (Мер)
- Давайте зайдемо в гості до мера цього міста. Відгадайте загадку!
Він має по три очі,
За три з кожного боку.
І хоча ще жодного разу
Не дивився він всіма відразу -
Всі очі йому потрібні.
Він висить тут з давніх пір.
І на всіх дивиться в упор.
Хто ж це?
Правильно! А звати його Світлофор - Светофоровіч.
Виходить учень у костюмі світлофора.
Світлофор:
Я і ввічливий, і старий,
Я відомий на весь світ,
Я на вулиці широкої
Самий головний командир.
Всі мене, звичайно, знають,
Та й як мене не знати!
Всі чудово розуміють
Все, що я хочу сказати.
Троє хлопців у костюмах сигналів (червоний, жовтий, зелений) вибігають і розповідають вірші.
Сигнали (хором):
Наш будиночок - світлофор,
Ми три роднихсестріци,
Ми світимо з давніх пір
У дорозі всім хлопцям.
1-й Найсуворіший - червоний колір,
Якщо він горить:
Стій! Дороги далі немає.
Шлях для всіх закритий.
2-й Жовте світло - попередження:
Жди сигналу для руху.
3-й А за ним зелене світло
Спалахне попереду,
Скаже він:
-Перешкод немає,
Сміливо в дорогу йди!
Всі - На вулиці будьте уважні діти,
Твердо запам'ятайте правила ці!
Світлофор. А ви знаєте, чому у мене таке ім'я?
Слово
«світлофор» складається з двох частин - «світло» і «фор» «Світло» - це і
є світло, а «фор» (від греч.форос) позначає «несучий або« носій ». А разом - «світлофор» - значить носій світла або несучий світло. Я несу світло, причому різних кольорів: червоного, жовтого, зеленого. Ці кольори обрані не випадково, вони дуже яскраві і далеко видно в будь-яку погоду.
А ви знаєте, коли з'явився перший світлофор? (Показ на екрані першого світлофора)
Перший св. з'явився в 1868 р. у м. Лондоні, в Англії. Висвітлювалися сигнали газовими світильниками. А в 1914 р. в Америці з'явилися перші електрческіе світлофори. Вони мали два сигнали: червоний і зелений. А в Москві перший світлофор з'явився в 1929 р. Як ви думаєте, важливо розуміти сигнали світлофора?
6)-Гра на увагу "Світлофор".
На зелений сигнал - потопати, на жовтий - поплескати в долоні, на червоний сигнал - зберігати повну тишу.
7) - Продовжуємо подорож вулицями міста.
- Що за зебри тут намальовані?
- А в нашому місті ми можемо побачити зебру?
- Як переходити дорогу, якщо немає зебри?
8) - А для чого люди придумали дорожні знаки?
- А зараз перевіримо, хто з вас кращий знавець дорожніх знаків.
- Попрацюйте в паре.Ваша завдання скласти з частин дорожній знак, приклеїти їх на картку і згадати, що він позначає? (Першому
ряду видаються розрізні знаки: «Обережно діти», «Ремонтні роботи»,
«Звуження дороги», «Нерівна дорога», «Залізниця без шлагбаума»; другому:
«В'їзд заборонено», «Поворот на ліво заборонений», «Рух пішоходів
заборонено »,« Рух транспортних засобів заборонено »,« Рух на
велосипедах заборонено », третьому:« Пункт харчування »,« Мийка »,«
Місце відпочинку »,« Лікарня »,« Телефон ». Спочатку перевіряється
виконання роботи 1-го ряду , 5 людей виходять до дошки і називають той знак, який вони склали. Після цього задається питання:
- Як одним словом можна назвати знаки? (Забороняють) Діти прикріплюють їх на силуети на 1-у вулицю. (Аналогічно на другу і третю) На другий? (Застережливі) На третій? (Знаки сервісу) - діти узагальнене слово назвати не можуть, просять допомоги у гостей. Висновок - знаки сервісу ми будемо ще вивчати.
9) - А зараз подивіться, на екран, я пропоную пограти в гру «Зайвий знак». Мета: серед знаків знайти зайвий.
- Висновок: знаків дуже багато, діляться всі вони на 8 частин, і всі їх ми поступово вивчимо, навчаючись у школі.
10) Робота в групах. «Знайди порушників»
- А зараз попрацюємо в групах. Гра
«Знайди порушників» Розгляньте ілюстрацію, розфарбуйте кружечки
порушників-червоним кольором, а тих, хто дотримується правил - зеленим. (Перевірка на екрані) Підсумок: Дотримуйся правил руху і ви ніколи не потрапите в біду і ніхто про вас не заспіває частівки!
ІV. Підсумок
1)-Ну от, хлопці, наша подорож підходить до кінця. Нам пора повертатися. Вимовляється заклинання:
Шльоп-шльоп-шльоп,
Хлоп-хлоп-хлоп,
Стук-стук-стук,
Топ-топ-топ.
Не хочемо ми тут сидіти,
Хочемо в додому ми полетіти.
2) Тест.
Ми побували з нами в казковій країні, але правила руху треба дотримуватися в реальному житті!
Я пропоную вам перевірити себе, як засвоїли правила руху. Проведемо тест. Вам потрібно знайти одну правильну відповідь на запитання, виділений жирним шрифтом.
1. Прилад, який регулює рух на дорогах називається
а) жезл
б) коробочка;
в) світлофор;
2. Пішохідна доріжка називається:
а) кобра;
б) зебра;
в) полосатик;
3. Дорогу можна переходити на світло світлофора:
а) червоний;
б) жовтий;
в) зелений; 4. Грати можна на:
а) на льоду;
б) у дворі;
в) на проїжджій частині. 5. Дорогу можна:
а) перебігати;
б) переходити на жовте світло світлофора;
в) переходити, подивившись наліво, а потім направо.
6. На санках і ковзанах можна кататися:
а) на замерзлому ставку;
б) на дитячому майданчику;
в) на проїжджій частині.
7. При висадці автобус треба обходити:
а) ззаду;
б) спереду;
в) почекати, поки проїде.
3)-Заняття хочеться закінчити словами.
Правил дорожніх на світі не мало.
Все б їх вивчити нам не заважало.
Але основне з правил руху -
Знати як таблицю повинні множення:
"На бруківці - не грати, не кататися, якщо ти хочеш здоровим залишитися!"