Конспект заняття за програмою «Розмова про правильне харчування»
Тема: Як правильно поводитися за столом.
Мета: Сформувати навички поведінки за столом під час їжі, навички користування
столовими приборами.
Новости на сайте:
В ресторане Фарфор мы отвечаем традициям и нашего времени. Мы берем лучшее из лучшего, что практикуется в течении веков. Наш неповторимый подход видит передовую чувственность в сочетании с умениями минувшего, чтоб сделать суши для настоящего. На портале farfor.ru Вам предоставляется возможность заказать набор суши в офис или же домой, организовать суши-пати на Юбилей, свадьбу либо вечеринку, хорошо удивив Ваших сотрудников или же гостей. Доставка суши Магнитогорск - это стремительный, несложный и удачный метод оформить заказ суши при помощи онлайн-заказа через вебсайт, или позвонив по телефону. Доставка суши из ресторана Фарфор - это оригинальная вероятность для любого без усилий и избыточных хлопот получить наслаждение от самых многообразных видов суши с наилучшего ресторана Фарфор и наслаждаться любимой кухней не только в ресторанах, но и у себя дома!
Завдання:
1)
Сформувати уявлення про правила поведінки за столом під час їжі,
необхідність дотримання цих правил, як прояв рівня культури людини.
2)
Розширити уявлення дітей про предмети сервіровки столу (столових
приладах і їдальнею посуді), правилах сервіровки святкового столу.
3) Збагатити словниковий запас через роз'яснення лексичного значення слів.
4) Формувати комунікативні вміння через групову роботу.
5) Розвивати навички підсумкового контролю через проведення перевірки результатів самостійної роботи.
6) Розвиток розумових операцій (аналіз, синтез, порівняння, узагальнення) через вирішення проблемної ситуації.
7) Розвивати пізнавальну мотивацію дітей через використання частково-пошукового методу.
Обладнання:
Клас обладнаний під кафе. Діти сидять у групах (3группи) за столами. Столи сервіровані.
Хід уроку.
Вступна частина уроку. 1. Мотивація. Організаційний момент.
- Сьогодні наш урок проходить в незвичайній обстановці. Ми з вами знаходимося в кафе. ---- Всі разом ми поговоримо на важливу для кожного з нас тему. Про що піде мова, ви зараз зрозумієте самі, прослухавши сатиричне оповідання «Сім бід - один обід, або битва з їжею». 2. Читання оповідання в особах підготовленого учня.
Сім бід - один обід, або битва з їжею (сатиричне оповідання).
Гості зібралися, подарунки вручені, добрі слова сказані, на столі смачні речі.
- «Сідайте, будь ласка!» - Запрошує господиня. Всі займають свої місця, і тут ...
Що ж трапилося?
Послухаємо репортаж ...
Увага, увага! Наш мікрофон встановлений у квартирі, де відбудеться святковий обід на честь іменинниці Милочки. Святково накритий стіл. Гості тримаються невимушено. Всі веселі і радісні. Їх п'ятеро - кращих Мілочкіних друзів: Рита і Віта, Коля і Оля, і ще вкрай вихований хлопчик Стас.
Отже, всі друзі за столом. Розпочався святковий обід.
Моментально приходить в рух весь посуд, тарілки стають літаючими.
Бах! Хтось упав зі стільця, не витримавши напруги моменту.
Коля судорожно стискає в кулаці ложку, наче це кувалда. Що він збирається зробити? Він намагається виловити слизьку рибку ложкою. Ай-я-яй! Коля упускає її в морозиво.
Оля підносить до рота переповнений склянку з соком, з якого стирчить ложка. І тут лунає несамовитий крик. Оля догодила ложкою собі в око. А томатний сік виявився на білій Мілочкіной спідниці.
Героїчна дівчинка Мілочка намагається розповісти щось гостям, набивши рот одночасно ковбасою, сиром та печивом.
Вкрай вихований хлопчик Стас з іншого кінця столу, налягаючи на нього всім тілом, тягнеться з грізною зброєю - вилкою в руках. Стас намагається виделкою зачепити ласий шматочок м'яса, але чомусь його вилка спрямована прямо в око Милочки.
Небезпечний момент! Ривок! Фу! Небезпека минула. Мілочка ціла! А Стасу якимось дивом вдалося зачепити свою здобич. Правда, він перекинув соусник і заліз рукавом в салат.
Напевно, ви чуєте сопіння і плямкання? Це Рита поїдає апетитний салат. Цей процес вимагає від неї великої напруги.
А ось Віта вже закінчила трапезу. Вона сито виходить з-за столу, зачіпаючи свою тарілку.
Бац! Тарілка вщент! І весь вміст тарілки: огризки, кістки, м'яті серветки, залишки їжі - все це мальовничо лягло на підлозі. Битва з їжею добігає кінця.
Мальовничий краєвид після битви відкрився захопленому погляду. Скатертина біла залита червоним соком, понадкушувані огірки стирчать з келихів. Рибки плавають в станула морозиві.
Здорово потрудилися хлопці!
3. Бесіда.
-Розкажіть про свої враження з приводу прослуханого.
-То яку ж проблему підняв автор в оповіданні?
-Значить про що ми сьогодні поговоримо?
(Відкривається або записується тема на дошці: Поведінка за столом під час їжі.
-Сьогодні для себе ми визначимо, як поводитися за столом під час прийому їжі, виробимо правила поведінки за столом.
4.Ігра-міркування «Якщо я буду так само, ... то ...».
-А почнемо з того, що визначимо, для чого нам необхідно правильно поводитися під час їжі.
(На дошці вивішується табличка: Для чого потрібно виконувати правила поведінки за столом.
-Допоможе нам в цьому гра-міркування «Якщо я буду так само, то ...». Згадайте поведінку героїв оповідання за столом і поміркувати про наслідки такої поведінки.
У своїх міркуваннях використовуйте опорні слова «Якщо я буду так само, то ...».
-Після кожного міркування вчитель запитує.
-Чи хочете ви нашкодити своєму здоров'ю?
-Так для чого ми повинні правильно поводитися за столом під час їжі?
(На дошці вивішується табличка: 1) Щоб не нашкодити своєму здоров'ю.
-Чи хочете ви виглядати смішно, безглуздо?
-Так для чого ще потрібно правильно поводитися під час їжі?
(На дошці вивішується табличка: 2) Щоб не виглядати смішним.
Далі з'являються так само таблиці: 3) Щоб не забруднити одяг.
4) Щоб не розбити, не зіпсувати посуд.
5) Щоб не заважати іншим під час їжі.
6) Економія продуктів харчування. Висновок:
-Тепер ви розумієте, що правила поведінки за столом під час їжі виконувати важливо і необхідно. Основна частина уроку (формування нових понять і уявлень).
1) Вступне слово вчителя.
- Про це люди стали говорити дуже давно. Перші правила поведінки виникли в давнину. Ці правила стали частиною етикету. Етикет - загальноприйнятий порядок поведінки (на дошці і прочитується учителем). Послухаємо доповідь про виникнення правил етикету.
2) Доповідь № 1
Батьківщиною етикету вважається Древній Рим. Культура поведінки за столом в Стародавньому Римі була на найвищому рівні. Наприклад, вже в ті часи древні римляни користувалися серветкою. А от правила етикету середньовічної Франції дозволяли дворянам під час прийому їжі тримати при собі породистих собак. Залишки їжі прямо зі столу вони кидали чотириногим, а потім про шкури собак витирали жирні руки.
Правила етикету, в тому числі правила поведінки за столом з'явилися дуже давно. Але тільки за Петра Першого вони стали обов'язковими для дворян. За велінням Петра Першого його друг і сподвижник Яків Вилимович Брюс склав посібник для навчання і виховання дітей дворян. Цей підручник називається «Юності чесне зерцало, або Показання життєвого обходження». Підручник був виданий у Санкт-Петербурзі в 1717 році. За
порушення встановлених правил, провинився, на загальне веселощам
присутніх, був зобов'язаний випити «великого орла» - кубок із
зображенням російського державного герба, по вінця наповнений міцним
вином.
- Ось що там було сказано про поведінку за столом.
-Чи не хапай першим страви і не дуй в рідкий, щоб скрізь бризкало. Чи не сопи, егда яси (коли їси).
-Коли що тобі запропонують, то візьми частину з того, інше віддай іншому.
-Руки твої нехай не лежать довго на тарілці, ногами скрізь не мотай, що не витирав губ рукою і не Пій, поки їжі не проковтнув.
-Чи не облизуй пальців і не гризи кісток, але обріж ножем.
-Хліба, приклавши до грудей, не ріж. Їж, що перед тобою лежить, а інду (іншого) не вистачає.
-Над ество НЕ чавкати, як свиня, і голови не чеши. Чи не проковтнувши шматка, не говори.
-Біля своєї тарілки не роби забору з кісток, кірок хліба та іншого.
-Непристойно руками по столі скрізь колобродити, але сумирно ести. А
качанами й ножем по тарілках, по скатертині або по блюду не чорт, що не
колоти і не стукати, але повинно тихо й сумирно, прямо, а не ізбоченясь
сидіти.
- Смішно нам зараз таке читати?
- Смішно, а все-таки повчально.
4) Складання дітьми правил поведінки під час їжі (групова робота).
-Ну, а зараз ви спробуєте скласти сучасні правила поведінки за столом під час їжі. У цьому вам допоможе книга «Два тижні в таборі здоров'я» стор.68-69.
- Працюємо в групах по столах. Знайдіть завдання № 1. Прочитавши вірші, ви повинні визначити свою поведінку в даній ситуації і вивести правило. Правило коротко запишіть на альбомному аркуші.
Самостійна робота дітей у групах.
- Перевіримо, як ви впоралися із завданням. Представник від кожної групи зачитає, які правила його група склала.
- Порівняйте правила, які ви склали з сучасними правилами етикету.
(На дошці відкриваються правила поведінки за столом).
а) Їж мовчки.
б) Не квапся, ретельно пережовувати їжу.
в) Їж в міру.
г) Їж акуратно, не брудни руки та одяг.
д) Користуйся серветкою.
е) Не займайся сторонніми справами під час їжі (читанням, грою і т.д.).
- Які правила ще існують в етикеті? 5) Повідомлення відомостей про столових приладах.
- Поведінка за столом включає в себе ще вміння користуватися столовими приборами.
(На дошці: Столові прибори - приладдя, призначені для їжі.).
Учитель показує на запис указкою і прочитує її.
- Які столові прилади ви знаєте?
- У наші дні вилка, ніж і ложка при їжі необхідні і є в кожному будинку. А колись, у 16 столітті, це було новомодним винаходом. Вилку, зроблену з золота і слонової кістки, можна було зустріти тільки в дуже багатому домі. Нам дуже пощастило, що у нас є і вилки, і ножі, і ложки. Тільки треба вміти правильно користуватися всім цим багатством і використовувати столові прилади за призначенням.
Заключна частина уроку (формування навичок).
1) - Гра «Що чим їдять» покаже, чи знаєте ви, які страви їдять ложкою, виделкою, а які-виделкою і ножем.
- Граємо в групах по столах. На ваших столах таблички із зображенням одного з вище названих столових приладів і картки з назвою різних страв.
Кожна група вибирає назви тих страв, які відповідають вашому столовому приладу.
- Перевіримо результат вашої роботи.
- Представник групи називає столовий прилад і страви, які, на думку групи, їдять даними столовим приладом. Всі слухають і потім кажуть, згодні вони чи ні, і чому.
2) Сервірування столу.
- Хлопці, ми зараз з вами виконали дуже велику роботу, визначивши, як треба поводитися за столом під час їжі і чому це важливо. Але
напевно людині буде приємніше є і легше виконувати правила етикету,
якщо цьому сприяє навколишня обстановка, естетичний, акуратний вигляд
приміщення, сервіровка столу.
На дошці: Сервірування столу - оздоблення столу.
Лексична робота.
3) Вправа «Виправ помилку».
- Подивіться. Як чисто й затишно в нашому кафе. У такій обстановці приємно буде випити чаю. Але ось сервіровка столу до чаю виконана неправильно.
-Виправте помилку в сервіровці.
Діти додають відсутні предмети сервіровки і прибирають зайві. Підведення підсумків уроку.
- Молодці, хлопці, наші столи готові до чаювання.
- Нам залишилося тільки підвести підсумок нашої роботи.
- Що ви сьогодні для себе взяли з нашого заняття?
- Постарайтеся під час чаювання не забувати про культуру поведінки за столом.
Домашнє завдання.
-Всі ви читали шкідливі поради Остера.
-Спробуйте
вдома з допомогою батьків придумати свій шкідливий рада про поведінку
за столом для дітей, які люблять робити все навпаки.
Додатковий матеріал.
1) Прислів'я:
З посту не мруть, а від обжерливості мруть.
Солодко їсться, так погано спиться.
Чиста вода - для хвороби біда.
Званого гостя - перше місце.
Люби будинку, що захочеш, а в людях, що дають.
Їж калачі, так побільше мовчи.
Їж пиріг з грибами, так тримай язик за зубами.
Коли я їм, я глухий і німий.
Поспішиш - людей насмішиш.
Хліба до обіду в міру бери, хліб коштовність, їм не сміти.
2)
Шкідливі поради (діти придумали з допомогою вчителя можна дати після
того, як діти самостійно вивели правила поведінки за столом під час їжі.