«Що ми знаємо про права дитини?» Урок правознавства
Правова держава і громадське суспільство ґрунтується
на визнанні найвищою соціальною цінністю людини її життя і здоров’я, честь і
гідність. Утвердження і гарантування її прав і свобод є головним обов’язком
кожної цивілізованої держави. Права і свободи,якими
користуються громадяни України, закріплюються Конституцією. У Конституції
України є окрема глава,в якій наведено основні права і свободи громадян України.
20 листопада 1959 року Генеральною Асамблеєю
Організацій Об’єднаних Націй була проголошена «Декларація прав дитини» з метою
забезпечити дітям щасливе дитинство і користування, для їх власного добра та
блага суспільства, правами і свободами, які тут передбачені й закликає батьків,
чоловіків, жінок як окремих осіб, а
також добровільні організації, місцеву владу і національні уряди до того, щоб визнали і намагалися
дотримуватися цих прав шляхом законодавчих та інших заходів, поступово
застосовуючи відповідно до таких принципів. Новости на сайте: Авторы агентства "MoscowStud" имеют большой опыт в сфере написания дипломных, магистерских, курсовых работ и диссертаций. В своей электронной библиотеке авторов собраны уникальные материалы, энциклопедии, практические пособия, иностранная литература и многие бывшие наработок. Заказать написание дипломной работы Вы можете на портале moscowstud.ru. Будьте уверены, специалисты уделят максимум внимания Вашей работе. Такой подход позволяет выполнить Ваш заказ в кратчайшие сроки. Качественная дипломная или курсовая - это не проблема. У нас отличное соотношение цены и качества. С компанией «MoscowStud» - дипломы и курсовые работы становятся только удовольствием!
Принцип 1.
Дитині повинні належати всі зазначені в цій Декларації права. Ці права мають
визнаватися з всіма дітьми, без будь-яких винятків і без відмінностей чи
дискримінації за ознаками раси, кольору шкіри, статі, мов, релігії, політичних
або інших переконань, національного або соціального походження, майнового стану,
народження чи іншої обставини, що стосуються самої дитини чи її сім’ї.
Принцип 2.
Дитині законом або іншими засобами повинен бути забезпечений захист і надані
можливості та сприятливі умови, які дозволи б їй розвиватися фізично, розумово,
морально, духовно та у соціальному відношенні здоровим і нормальним шляхом і в
умовах свободи та гідності. При виданні з цією метою законів головним
міркуванням має бути найкраще забезпечення інтересів дитини.
Принцип 3.
Дитині має належати від її народження право на ім’я та громадянство.
Принцип 4.
Дитина повинна користуватися благами соціального забезпечення. Їй має належати
право на здорове зростання і розвиток; з
цією метою спеціальний догляд та охорона повинна бути забезпечені як їй, так і
її матері включно з належним допологовим і післяпологовим доглядом. Дитині має
належати право на відповідне харчування, житло, розваги і медичне
обслуговування.
Принцип 5.
Дитині, яка є неповноцінною у фізичному, психічному або соціально відношенні,
повинні забезпечуватися спеціальним режимом, освітою і піклуванням, необхідні з
огляду на її особливий стан.
Принцип 6.
Дитина для повного і гармонійного розвитку
її особи потребує любов і розуміння. Вона повинна, якщо це можливо, зростати
під опікою і відповідністю своїх батьків і в усякому разі в атмосфері любові й
моральної та матеріальної забезпеченості; малолітню дитину не слід, крім тих
випадків, коли є виняткові обставини, розлучати зі своєю матір’ю. На
суспільстві і на органах публічної влади повинен лежати обов’язок здійснювати
особливе піклування про дітей, що не мають сім’ї і про дітей, які не мають достатніх
засобів для існування. Бажано, щоб багатодітним сім’ям надавалась державна або
інша допомога на утримання дітей.
Принцип 7.
Дитина має право на здобуття освіти, яка повинна бути безкоштовною та обов’язковою
в усякому разі на початкових стадіях. Їй має надаватися освіта, яка б сприяла
її загальному розвиткові і завдяки якій вона могла б на основі рівності можливостей
розвинути свої здібності та власне мислення, а також усвідомлення моральної
соціальної відповідальності й стати корисним членом суспільства.
Якнайкраще забезпечення інтересів дитини має бути
керівним принципом для тих, хто відповідає за її освіту та навчання; ця
відповідальність лежить насамперед на її батьках.
Принцип 8.
Дитина повинна за всіх обставин бути серед тих, хто першим и одержують захист
та допомогу.
Принцип 9.
Дитина має бути захищена від усіх форм недбалого ставлення, жорстокості й
експлуатації. Вона не повинна бути об’єктом торгівлі у будь-якій формі.
Дитину
не слід брати на роботу до досягнення належного вікового мінімуму, їй ні в
якому разі не повинні доручатися чи дозволятися роботи або заняття, які були б
шкідливі для її здоров’я чи освіти або ж перешкоджали її фізичному, розумовому
чи моральному розвиткові.
Принцип 10.
Дитина має бути захищена від практики, яка може заохочувати расову, релігійну
або будь-яку іншу форму дискримінації. Вона повинна виховуватися в дусі
взаєморозуміння, терпимості, дружбі між народами, миру і загального братерства,
а також у повному усвідомленні того, що енергія та здібності мають бути
присвячені на користь інших людей.
|